PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 53 Potencjał turystyczny. Zagadnienia ekonomiczne.Aspekty rozwoju potencjału podmiotów gospodarki turystycznej | 371--381
Tytuł artykułu

Internetowa platforma informacyjna Baltic Museums 2.0 jako przykład nowych form rozpowszechniania informacji turystycznej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Baltic Museums 2.0 Online Information Platform as an Example of New Forms of Information Distribution for Tourists
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Tak jak rozpowszechnienie Internetu jako ogólnodostępnego medium informacyjnego stanowiło stymulator dla obecności w sieci informacji turystycznej, tak pojawienie się - a obecnie ugruntowanie - nowych, aktywnych form wykorzystania Internetu przez użytkowników końcowych - znanych pod ogólnym terminem Web 2.0 - stanowi silny bodziec dla ukierunkowania w tę stronę serwisów informacji turystycznej. W niniejszym referacie opisano podstawowe założenia Internetowej Platformy Informacyjnej Baltic Museums 2.0 - jako przykładu serwisu informacji turystycznej nowej generacji, wykorzystującego rozwiązania koncepcyjne i technologiczne charakterystyczne dla Web 2.0. Stanowić on może wzór do tworzenia analogicznych serwisów informacji turystycznej na potrzeby innego rodzaju organizacji i w celu promowania innych rodzajów atrakcji turystycznych niż muzea oceanograficzne, będące przedmiotem projektu Baltic Museums 2.0. (fragment tekstu)
EN
The paper describes the basics of the Online Information Platform of the Baltic Museums 2.0 project, as an example of a new generation tourist information service, making use of Web 2.0-related concepts and technologies. Although the platform serves the purposes of oceanographic museums, it may be used as a model for similar tourist information services, created for the purposes of other institutions and for the promotion of other types of attractions for tourists. The project described in the paper is partly financed from the European Union funds of the South Baltic Programme 2007-2013. (fragment of text)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
autor
  • Uniwersytet Szczeciński
  • Uniwersytet Szczeciński
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • N. Di Blas, F. Garzotto, C. Poggi, Web Engineering at the Frontier of the Web 2.0: Design Patterns for Online 3D Shared Spaces, "World Wide Web" 2009, No 12, s. 345-379.
  • T. Hoeren, G. Vossen, Manifest: The role of law in an electronic world dominated by Web 2.0, "Computer Science - Research and Development" 2009, No 23, s. 7-13.
  • K.H. Cheung, K.Y. Yip, J.P. Townsend, M. Scotch, HCLS 2.0/3.0: Health care and life sciences data mashup using Web 2.0/3.0, "Journal of Biomedical Informatics" 2008, No 41, s. 694-705.
  • S. Mansfield-Devine, Anti-social networking: exploiting the trusting environment of Web 2.0, "Network Security" 2008, Nov., s. 4-7.
  • P. Frankowski, CMS. Jak szybko i łatwo stworzyć stronę WWW i zarządzać nią, Helion, Gliwice 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171362213

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.