PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 53 Potencjał turystyczny. Zagadnienia ekonomiczne.Aspekty rozwoju potencjału podmiotów gospodarki turystycznej | 383--393
Tytuł artykułu

Kształcenie na kierunku turystyka i rekreacja a zasoby kadrowe biur podróży - na przykładzie trójmiasta

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Education in the Field of Tourism and Recreation and Personnel Resources of Travel Agencies Exemplified by Tri-City
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Występowanie dużej liczby podmiotów oferujących w sumie bardzo do siebie podobne produkty skutkuje wzrostem konkurencyjności na rynku. Tworzyć przewagę można w oparciu o posiadany wyjątkowy i unikalny produkt turystyczny albo umiejętnie zarządzając kapitałem intelektualnym (ludzkim)1 i innymi nietrwałymi aktywami, np. w postaci dobrego wizerunku oraz stosunków z klientami. Niematerialność usług biur podróży sprawia, że o jakości ich usług w dużym stopniu decydują kompetencje i umiejętności pracowników. Klienci budują opinię o firmie na podstawie swoich oczekiwań i doświadczeń w kontakcie z jej pracownikami. Zatem dobrze wykształcony personel to fundamentalny element produktu biur podróży. (fragment tekstu)
EN
The study presents an influence of vocational education in the field of tourism and recreation on personnel resources in Tri-city travel agencies. The analysis of subject literature, diagnostic survey with questionnaire as a technique, and available in the Internet secondary data were used in the process of solving the research problem. The gathered material proved oversupply of tourist staff. While it is true that in every second Tri-city travel agency a graduate of a professional college of tourism and recreation was employed, however their percentage in the entire employment was much smaller. Additionally, the ratio of travel agencies employees and graduates clearly showed the existence of the employer's market. Subjects recognised that foreign languages, computer science, bases of tourism, geography of tourism and tourist services were of the highest importance at their work. Colleges also put attention to the realization of these subjects. Students who geared up for the labour market thought, that an influence on their chances of employment would have economic crisis, and every third of them was not prepared for such a situation. (fragment of text)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku
Bibliografia
  • F.B. Kubiak, A. Korowicki, Rola i znaczenie kapitału intelektualnego w kształtowaniu efektywności organizacji turystycznych, Zeszyty Naukowe US nr 496, Ekonomiczne Problemy Usług nr 19, Kadry w gospodarce turystycznej, red. A. Panasiuk, WNUS, Szczecin 2008, s. 71- 79.
  • J. Otto, Marketing rekacji. Koncepcja i zastosowanie, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2001, s. 37.
  • V.T.C. Middleton, Marketing w turystyce, Polska Agencja Promocji Turystyki, Warszawa 1996, s. 178.
  • Globalizacja. Mechanizmy i wyzwania, red. L. Liberska, PWN, Warszawa 2002, s. 17- 18.
  • K. Łopaciński, T. Dziedzic, M. Byszewska-Dawidek, Rynek biur podróży 2008, dynamika - wskaźniki - prognozy, "Wiadomości Turystyczne", Instytut Turystyki, Warszawa, czerwiec 2008, s. 17-21.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171362221

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.