PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 53 Potencjał turystyczny. Zagadnienia ekonomiczne.Aspekty rozwoju potencjału podmiotów gospodarki turystycznej | 463--471
Tytuł artykułu

Istota działalności internetowego biura podróży

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Essential of Virtual Travel Agency Activity
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W ostatnich latach obserwujemy burzliwy rozwój Internetu. Na naszych oczach stał się on częścią cywilizacji, siłą napędzającą gospodarkę, a także szansą na obniżanie kosztów sprzedaży. Coraz więcej przedsiębiorstw zdaje sobie sprawę ze strategicznej roli, jaką pełni w kontekście zdolności przetrwania i konkurowania w przyszłości. Nowoczesne technologie internetowe wkroczyły w świat turystyki, i choć niektórzy upatrują w nich zagrożenie dla tradycyjnej usługi turystycznej, to coraz powszechniej profesjonaliści branży turystycznej widzą w e-commerce szansę swego rozwoju, a zarazem lepszej i szybszej obsługi klienta. (fragment tekstu)
EN
To succeed in a contemporary market, it is important to provide information, to convince people that Internet is a good invention which helps them save their time which otherwise they could to waste visiting traditional travel agencies. The customers have to understand that Internet is an amazing invention which help them to spare a time. The well known expert and researcher in branch of tourism is convinced that Internet provides a great opportunity, especially in the case of lack of the time of the customers. In those situations many people can choose Internet as a main medium which can offer the possibilities to increase holiday offers' purchase via Internet. This medium takes over the holiday market in the next decades. The traditional and virtual-travel agencies will have equal shares of the travel market by the year 2020. So, the grow of Internet is a fact because of its outstanding advantage. It is hard to realize that even not far ago most of Polish travel agencies didn't perceive the opportunities of Internet and almost half of them didn't even plan to set up their own website. (fragment of text)
Twórcy
  • Akademia Techniczno-Humanistyczna Bielsko-Biała
  • Akademia Techniczno-Humanistyczna Bielsko-Biała
  • University of Bari Aldo Moro, Italy
Bibliografia
  • A. Hartman, J. Sifonis, J. Kador, E-biznes, Strategie sukcesu w gospodarce internetowej, Wyd. K.E. Liber S.C. 2001, s. 34.
  • W. Błaszczuk, K. Łopaciński, M. Nalazek, J. Moskała, K. Sikora, Internet w turystyce i hotelarstwie. Informatyka w hotelarstwie, Ministerstwo Gospodarki, Polskie Zrzeszenie Hoteli, Warszawa 2003, s. 45.
  • M. Nalazek, Internetowe biura podróży - wielcy stają się coraz więksi, "Rynek Turystyczny" 2007, nr 3, s. 38.
  • Obsługa ruchu turystycznego, red. B. Meyer, PWN, Warszawa 2006, s. 201.
  • A. Rapacz, Przedsiębiorstwo turystyczne, Difin 2007, s. 171.
  • J.P. Szyfter, Elektroniczne systemy rezerwacji. Stare walczy z nowym online, "Rynek Turystyczny" 2007, nr 7, s. 41.
  • J.P. Szyfter, Usługi turystyczne online. Czas na Travel 2.0, "Rynek Turystyczny" 2007, nr 5, s. 41.
  • Z. Domaszewicz, Polskim biurom nie zależy na Internecie, "Gazeta Wyborcza" z 9.07.2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171362297

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.