PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 53 Potencjał turystyczny. Zagadnienia ekonomiczne.Potencjał turystyki wiejskiej | 537--547
Tytuł artykułu

Produkt turystyczny szansą rozwoju turystyki na przykładzie województwa świętokrzyskiego

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Tourist Product as A Chance of Tourism Development Illustrated by the Example of the Świętokrzyskie Voivodship
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Biorąc pod uwagę współczesne problemy wsi i rolnictwa, należy zauważyć, że rozwój turystyki może przysporzyć dodatkowych źródeł dochodów ludności rolniczej. Turystyka na wielu obszarach wiejskich w Polsce stanowi aktualnie coraz dynamiczniej rozwijającą się funkcję gospodarczą. W niektórych rejonach zaczyna ona odgrywać coraz istotniejszą rolę w strukturze funkcjonalnej. Rozwijanie przedsięwzięć turystycznych jest formą aktywności, która ożywia gospodarkę wiejską i daje szanse zatrudnienia mieszkańcom wsi. (fragment tekstu)
EN
The most important elements for tourist consumption are tourist goods, i. e. goods created by nature or as a result of human activities. They area tourist destinations and they are called as tourist attractions. Natural environment having features of tourist values makes potential sources for tourist economy. The author of this article performs an analysis of tourism development in rural areas. They have also been taken into consideration while discussing this problem. The author also shows the development of tourism, as well as the concept of rural functional complexes, which is a new quality in the approach to tourism in rural areas. In the period of political transformation Polish agriculture was neglected. Divided farms in connecting with quality of natural environment conduct to serious difficulties in effective of the agriculture. This situation seriously determined the state of agriculture politic. Main items of state to head towards structural changes of country areas are first of all actions in conducting to increase of employment in different sectors in rural areas, support of consolidate institutions of regional development. The Świętokrzyskie Voivodship is the model area in which rural areas are of great importance. Tourist function is more and more important in its economy every year. (fragment of text)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach
Bibliografia
  • Kompendium wiedzy o turystyce, red. G. Gołembski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002, s. 434.
  • V.T.C. Middleton, Marketing w turystyce, PART, Warszawa 1996, s. 90.
  • L. Mazurkiewicz, Planowanie marketingowe w przedsiębiorstwie turystycznym, Wydawnictwo Naukowe PWE, Warszawa 2002, s. 404.
  • E. Pałka, Przestrzeń agroturystyczna w wielofunkcyjnym regionie Gór Świętokrzyskich, "Problemy Zagospodarowania Ziem Górskich KZZG PAN" 2008, z. 55, s. 145-153.
  • M. Bednarska, G. Gołembski, E. Markiewicz, M. Olszewski, Przedsiębiorstwo turystyczne, ujęcie statystyczne i dynamiczne, Wydawnictwo Naukowe PWE, Warszawa 2007, s. 300.
  • J. Kaczmarek, A. Stasiak, B. Włodarczyk, Produkt turystyczny, Wydawnictwo Naukowe PWE, Warszawa 2005, s. 389.
  • J. Kowalczyk, Możliwości rozwoju turystyki w województwie świętokrzyskim w ramach nowej perspektywy finansowej Unii Europejskiej na lata 2007-2013, [w:] Rozwój turystyki w warunkach Unii Europejskiej, red. W. Cabaj, J. Feczko, WSEiP, Kielce 2009, s. 201-217.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171362429

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.