PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | 14 | 15--21
Tytuł artykułu

Social Advertising and its Role in Shaping the Attitudes of Consumers in Light of Survey Research

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Social advertising is present in mass media. It's difficult to be indifferent against this kind of advertising. The two main reasons behind the social advertising is the belief that you can influence moral attitudes as well as to each other and that the easiest way to do this by referring to emotions. The social advertising is defined as the process of persuasive communication, whose main aim is to induce socially desirable attitudes or behaviours. The purpose of this article is to demonstrate the role of advertising in shaping social attitudes and the way it is perceived by society(author's abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Opolski
  • Uniwersytet Opolski
Bibliografia
  • Doliński, D. (1998). Psychologia reklamy. Wrocław: Aida.
  • Doliński, D. (2000). Psychologia wpływu społecznego. Wrocław: Towarzystwo Przyjaciół Ossolineum.
  • Doliński, D. (2003). Psychologiczne aspekty reklamy. Gdańsk: GWP.
  • Doliński, D. (2005). Techniki wpływu społecznego. Warszawa: Scholar
  • Central Statistical Office. Available at: http://stat.gov.pl/bdl/app/dane_podgrup.dims?p_id=59247 &p_token=0.9689896258059889 (accessed on 10.09.2014).
  • Ewen, S. (2008). Captains Of Consciousness: Advertising and the Social Roots of the Consumer Culture. New York: Basic Books.
  • IAB (2009). IAB social advertising best practices. Interactive Advertising Bureau
  • Izdebski, M. (2006). Reklama społeczna. Kreacja i skuteczność. Warszawa.
  • Lesis, W., Kline, S. & Bottrrill J. (2013). Social Communication in Advertising: Consumption in the Mediated Marketplace. Abingdon, UK: Routledge
  • Maison, D. & Maliszewski, N. (2008). Cause Related Marketing - Marketing zaangażowany społecznie. Kraków: Agencja Wasilewski.
  • Maison, D. & Briun, R. (2008). Wpływ badań na skuteczność społecznej kampanii reklamowej. In: Propaganda dobrych serc, czyli pierwszy tom o reklamie społecznej. Kraków: Agencja Wasilewski
  • Prochenko, P. & Stafiej, A. (2008). Do skutecznej kampanii społecznej - krok po kroku. In: Propaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej. Kraków: Agencja Wasilewski.
  • Maliszewski, N. (2007). Koń trojański w reklamie społecznej. Warszawa: Medical Tribune Polska
  • Statut Fundacji Komunikacji Społecznej (2014). Available at: www.fks.org.pl/a-statut.php (accessed 25.06.2014).
  • Talarek, M. & Ruszkawska, M. (2013). Nowe podejście do reklamy społecznej. Available at: http://marketerplus.pl/teksty/artykuly/nowepodejscie- reklamy-spolecznej (accessed 25.06.2014
  • Youn-Kyung, K., Park, J. & Yeonsook, K. (2001). Impact of social advertising claims on consumer response: Implications for apparel companies. Journal of Family and Consumer Sciences, 93 (5).
  • Zubcsek, P. & Sarvary M. (2011). Advertising to a social network. Quantitative Marketing and Economics, 9.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171362435

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.