PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 50 Strategie zarządzania mikro i małymi przedsiębiorstwami . Mikrofirma 2010 | 187--195
Tytuł artykułu

Outsourcing jako strategia tworzenia i rozwoju małych przedsiębiorstw

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Outsourcing as a Strategy of Creating and Development Small Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zastosowanie outsourcingu uczyni małą firmę bardziej atrakcyjną dla inwestorów, ponieważ zwiększy stopień zaangażowania kapitału w działania bezpośrednio związane z generowaniem dochodów. Przedsiębiorstwo, stosując outsourcing, odciąża się od procesów niekoniecznych oraz nieekonomicznych i przez to dąży do przeprojektowania się w jednostkę opartą na racjonalnej polityce funkcjonowania, wspomaganą nowoczesnymi i efektywnymi technikami zarządzania. (fragment tekstu)
EN
The report presents a nature of outsourcing as a strategy of creating small enterprise in capital and contractual form. According to the current market rules, a speed of response to changes is a source of competitive advantage. It is indicated that each small enterprise can become medium or large. Thus it should follow by net cooperation strategy through outsourcing. This choice is connected with a concentration on core competences and a competitive advantage achievement in selected part of business. The main advantage, achieved through outsourcing is the increase of small enterprise effectiveness.(original abstract)
Twórcy
autor
  • Wyższa Szkoła Biznesu w Pile
Bibliografia
  • M. Kłos, Outsourcing w polskich przedsiębiorstwach, Wyd. CeDeWu, Warszawa 2009.
  • M. Nowak, Analiza kosztów jako niezbędny etap podjęcia decyzji o outsourcingu, IIR, Warszawa 1999.
  • J. Chudzik, Czynniki stymulujące rozwój małych i średnich przedsiębiorstw, w: Podstawowe determinanty rozwoju przedsiębiorczości w latach 2002-2003, Zeszyt Naukowy SGH, pod. red. J. Ostaszewski, Warszawa 2003, s. 249-253.
  • T. Kraśnicka, Koncepcja rozwoju przedsiębiorczości ekonomicznej i pozaekonomicznej, Katowice 2002.
  • Z. Pierścionek, Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2003.
  • M. Castells, The Information Age: Economy, Socjety and Culture, Blackwell, Oxford 1996.
  • A. Sudolska, Powstanie grup kapitałowych w drodze outsourcingu kapitałowego, "Przegląd Organizacji" 4/2003, s. 15-18.
  • J. Niemczyk, Wyróżniki, budowa i zachowania strategiczne układów outsourcingowych, Akademia Ekonomiczna im. Oskara Lanego, Wrocław.
  • K. Obłoj, Strategia firmy a outsourcing. Rola outsourcingu w strategii firmy, "Gazeta Prawna" Warszawa 21.09.2006.
  • M.E. Porter, Competitive Advantage, The Free Press, New York, 1985.
  • G. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2002.
  • I. Janiuk, Strategiczne dostosowanie polskich małych i średnich przedsiębiorstw do konkurencji europejskiej, Difin, Warszawa, 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171362501

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.