PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 14 | 47--54
Tytuł artykułu

Koncepcja CSR w aspekcie polityki środowiskowej na przykładzie przedsiębiorstw agrobiznesu

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
CSR Concept Environmental Policy in the Context of the Example of Enterprises Agribusiness
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu, funkcjonująca pod nazwą CSR (Corporate Social Responsibility), czyli odpowiedzialność w biznesie, zdobywa coraz większą popularność nie tylko w środowiskach akademickich, ale także biznesowych. Celem niniejszego opracowania jest przedstawienie koncepcji CSR w aspekcie polityki środowiskowej na przykładzie badanych przedsiębiorstw agrobiznesu. Badania dotyczące opinii przedsiębiorców na temat koncepcji CSR zostały przeprowadzone w drugiej połowie 2013 roku i obejmowały 174 mikro (0-9 osób), małe (10-49 zatrudnionych) i średnie (50-249 pracowników) przedsiębiorstwa agrobiznesu prowadzące działalność gospodarczą na obszarach wiejskich województwa warmińsko-mazurskiego. Wyniki badań pokazały, że jest stosunkowo małe zainteresowanie badanych małych i średnich przedsiębiorców działaniami na rzecz środowiska przyrodniczego. (abstrakt oryginalny)
EN
The concept of corporate social responsibility, functioning under the name of CSR (Corporate Social Responsibility), which is the responsibility of the business, is becoming more popular not only in academia, but also business. The purpose of this paper is to present the concept of CSR in the context of environmental policy on the example of the surveyed companies agribusiness. Research on business opinion on the concept of CSR has been carried out in the second half of 2013 and included 174 micro-enterprises (0-9 persons), small (10-49 employees) and medium (50-249 employees) businesses agribusiness established in rural areas of Warmia and Mazury. The results showed that it is relatively little interest in the surveyed small and medium-sized enterprises actions for the environment. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
47--54
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Adamczyk J., Koncepcja zrównoważonego rozwoju w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2001.
  • Bojar M., Społeczna odpowiedzialność w biznesie, Wydawnictwo Politechniki Lubelskiej, Lublin 2007.
  • Green Paper: Promoting Framework for Corporate Social Responsibility, Commision of the European Communities. Brussels 2001, COM(2001) 366 final.
  • Filek J., Społeczna odpowiedzialność biznesu. Tylko moda czy nowy model prowadzenia działalności gospodarczej, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Warszawa 2006.
  • Krukowska M., Jak oceniać odpowiedzialność społeczną biznesu?, Wydawnictwo Naukowe Scriptorium Opole 2012.
  • Ratajczak M., Odpowiedzialny biznes (CSR) w odniesieniu do wymagań rynkowych, [w:] Nauki o zarządzaniu dla przedsiębiorstw i biznesu, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katowice 2013.
  • Ratajczak M., Wołoszyn J., Stawicka E., Społeczna odpowiedzialność małych i średnich przedsiębiorstw agrobiznesu z obszarów wiejskich, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2012.
  • Rybak M., Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2004.
  • The Ten Principles, United Nations, The Global Compact, www.unglobalcompact.org
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171362543

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.