PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 50 Strategie zarządzania mikro i małymi przedsiębiorstwami . Mikrofirma 2010 | 245--253
Tytuł artykułu

Planowanie strategiczne w małym przedsiębiorstwie (na przykładzie rejonu tarnobrzeskiego)

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Strategic Planning in a Small Enterprise (on Example of Tarnobrzeski County)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie wyników badań empirycznych, dotyczących identyfikacji istotnych kwestii związanych z problematyką zarządzania strategicznego w małym przedsiębiorstwie. Przeprowadzona analiza i ocena dotyczy przede wszystkim umiejętności przedsiębiorców w zakresie planowania strategicznego i świadomości jego znaczenia oraz źródeł informacji niezbędnych przy podejmowaniu decyzji strategicznych. Dokonano również analizy mocnych i słabych stron badanych przedsiębiorstw, świadczących o ich potencjale rozwojowym.(fragment tekstu)
EN
The article presents the results of empirical research carried out to identify the main issues regarded to the strategic management in the small enterprise. The paper also describes the entrepreneur's skills enabling strategic planning and the information's sources necessary to make strategic decisions. The second part of the article describes strengths and opportunities which are the evidences of the small enterprise's development potential.(original abstract)
Twórcy
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Tarnobrzegu
Bibliografia
  • H. Kreikebaum, Strategiczne planowanie w przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa 1997.
  • K. Safin, Zarządzanie małą firmą, Wyd. AE im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław 2003.
  • Z. Pierścionek, Strategie rozwoju firmy, PWN, Warszawa, 1998.
  • F. Bławat (red.), Przetrwanie i rozwój małych i średnich przedsiębiorstw, Scientific Publishing Group, Gdańsk 2004.
  • M. Bednarczyk, Otoczenie i przedsiębiorczość w zarządzaniu strategicznym organizacją gospodarczą, Zeszyty Naukowe Monografie nr 128, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Kraków 1996, s. 83.
  • I. Janiuk, Strategie rozwoju i konkurencji małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, "Organizacja i Kierowanie" 2005, nr 1, s. 77.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171362547

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.