PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 27 | 171--188
Tytuł artykułu

Zastosowanie wieloobiektowej aukcji pierwszej ceny w systemie rejestracji studentów USOS

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Application of the multi-object first-price auction in the students registration system USOS
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W ostatnich kilkunastu latach obszarem szybkiego rozwoju aukcyjnych form sprzedaży stał się Internet. Z platformy przekazywania informacji o ofertach przekształcił się w pełnoprawny rynek. Jako systemy aukcyjne rozwinęły się zarówno internetowe platformy służące do handlu przedmiotami (eBay, Allegro), jak i zautomatyzowane systemy reklamy internetowej. Doskonałym przykładem wykorzystania na masową skalę wyceny poprzez aukcje są systemy sprzedaży linków sponsorowanych w wyszukiwarkach [Varian, 2008]. Reklamy wyświetlane są w boksach znajdujących się po prawej stronie wyników wyszukiwarki internetowej lub ponad tymi wynikami. Licytacji podlegają miejsca w boksach pojawiających się przy wyszukiwaniu słów lub fraz. Przedmiotem handlu nie jest więc rzeczywisty przedmiot, ale miejsce zamieszczania linku reklamowego przy wyszukiwaniu. Można znaleźć wiele analogii pomiędzy problemem przydzielania przestrzeni reklamowej a innymi sytuacjami wymagającymi alokacji ograniczonego zasobu, jakim jest alokacja miejsca pomiędzy wielu chętnych. Jedną z takich sytuacji jest problem rejestracji studentów do grup zajęciowych. Głównym celem tego artykułu jest pokazanie, że zastosowanie wieloobiektowych systemów aukcyjnych może poprawić efektywność przydzielania studentów do grup zajęciowych podczas rejestracji studentów oraz być narzędziem motywującym do osiągnięcia lepszych wyników podczas studiów. (fragment tekstu)
EN
The article shows a possibility of applying the multi-object first-price auction to the students registration system for the class at the University Study-Oriented System (called USOS). On the basis of experimental data and the Monte Carlo simulation changes in the effectiveness were determined after the possible introduction of the new type of registration based on the auction system in relation to existing systems of registration and it was determined whether this system will motivate the students. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
171--188
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski
  • GoldenLine
Bibliografia
  • Asdemir K., 2006, Bidding patterns in search engine auctions, w: Second Workshop on Sponsored Search Auctions, ACM Electronic Commerce.
  • De Soto J.H., 2010,Sprawiedliwość a efektywność, www.fijor.com.
  • Edelman B., Ostrovsky M., 2007, Strategic Bidder Behavior in Sponsored Search Auctions, "Decision Support Systems" Vol. 43, Elsevier, Amsterdam.
  • Fain D.C., Pedersen J.O., 2006, Sponsored Search: a Brief History, "Bulletin of theAmerican Society for Information Science and Technology" Vol. 32.
  • Goeree J.K., 2002, Efficiency in Auctions with Private and Common Values: An Experimental Study, "American Economic Review" No. 92(3), June, s. 625-643.
  • Klemperer P., 2004, Auctions: Theory and Practice, Princeton University Press.
  • Kowal P., Kopczewski T., Borowski R., 2008, Oprogramowanie do tworzenia eksperymentów ekonomicznych on-line, "Ekonomia" nr 21.
  • Lahaie S., 2006, An Analysis of Alternative Slot Auction Designs for Sponsored Search, ACM Conference on Electronic Commerce.
  • Levy M., Levy H., 2003, Investment Talent and the Pareto Wealth Distribution: Theoretical and Experimental Analysis, "The Review of Economics and Statistics" Vol. 85, No. 3 (Aug.), s. 709-725.
  • Lott J.R., Roberts R.D., 1991, A Guide to the Pitfalls of Identifying Price Discrimination, "Economic Inquiry" Vol. 29, ABI/INFORM.
  • Mincer-Daszkiewicz J., 2009, Uniwersytecki System Obsługi Studiów, wiosenna konfe-rencja Oracle dla uczelni wyższych, 1.04., Warszawa, http://usos.edu.pl/inne-publikacje/prezentacja-usos-i-muci-na-konferencji-rozwiazania-oracle-dla-placowek--edukacyjnych.
  • Stępień A., Kośla K., Krysiak-Klejnberg M., 2008,Rejestracje w USOSweb. RejestracjaBezpośrednia do Grup. Przewodnik "Krok Po Kroku" Dla Studentów, Warszawa.
  • Varian H., 2008, Position Auctions, "International Journal of Industrial Organization" XXV(2007), s. 1163-1178
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171362553

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.