PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 51 Uwarunkowania rynkowe rozwoju mikro i małych przedsiębiorstw Mikrofirma 2010 | 411--419
Tytuł artykułu

Czynnik ludzki w zarządzaniu jakością (specyfika małych przedsiębiorstw)

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Human Factor in the Management of Quality (Specificity of the Small Enterprises)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jakość, rozumiana jako stopień zaspokajania potrzeb i oczekiwań klientów, stanowi jeden z istotnych czynników wpływających na skuteczność prowadzonej działalności gospodarczej.Wśród czynników determinujących skuteczność systemowego zarządzania jakością ważną rolę odgrywa czynnik ludzki, powiązany z m.in. sferą psychologiczną i socjologiczną działalności gospodarczej. W sytuacji oczekiwania od pracowników, że będą wykonywali różnorodne zadania w firmie, konieczne jest posiadanie przez nich szerokich kompetencji i umiejętności(fragment tekstu)
EN
The human resources are the particularly important supplies for efficient of quality management. They are characterized through the human factor. The human factor is essential in both internal, as and the external possibilities of development of enterprises. It is determining effectiveness criterion undertaken actions, which they serve the fulfillments the needs and the expectations of customers. Therefore for assurance of efficiency and the effectiveness of management system indispensable is regard the human factor in a long-wave development strategy of enterprise(author's abstract)
Twórcy
autor
  • Politechnika Poznańska
Bibliografia
  • T. Łuczka, Bariery rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań 2005
  • P. Dominiak, Sektor MSP we współczesnej gospodarce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005
  • A. Hamrol, W. Mantura, Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005
  • T. DeMarco, T. Lister, Czynnik ludzki. Skuteczne przedsięwzięcia i wydajne zespoły, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 2002
  • B. Nogalski, A. Wójcik-Karpacz, J. Karpacz, Uwarunkowania rynkowe ukształtowania instrumentów przewagi konkurencyjnej małych przedsiębiorstw, w: Konkurencyjność i innnowacyjność współczesnych organizacji, red. J. Stankiewicz , Uniwersytet Zielonogórski, Zielona Góra 2007
  • M. Szafrański, Skuteczność w świetle norm serii ISO 9001:2000, "Problemy Jakości" 2002, 12
  • M. Kostera, S. Kownacki, Kierowanie zachowaniami organizacyjnymi, w: Zarządzanie. Teoria i praktyka, red. A.K. Koźmiński, W. Piotrowski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995
  • W. Nowak, L. Pacholski, Human factors in improving process of company organizational culture, w: Macroergonomics vs. social ergonomics, red. L. Pacholski, Publishing House of Poznań University of Technology, Poznań 2009
  • A. Górny, Projakościowa struktura systemu zarządzania małym przedsiębiorstwem (na przykładzie Stacji Kontroli Pojazdów), Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego r 427, Ekonomiczne Problemy Usług nr 2, Szczecin 2006
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171362725

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.