PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 205 Marketing communication - selected issues | 133--144
Tytuł artykułu

Experience with Project Development in Teaching Statistics for Mass Media Studies

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Nauczanie statystyki na studiach z zakresu komunikowania masowego poprzez projekty
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The contribution deals with project teaching of the subject Statistics for Non- -Mathematical Students 1 which is part of the study plan of the Marketing Communication and Advertising Programme (Faculty of Arts, Constantine the Philosopher University in Nitra, Slovakia) in the first year of Bachelor's studies. Students carried out their initial research, using statistical methods for evaluation of their results. The resulting project should have the form of any article consisting of high-quality verbal and visual part and statistical processing of selected issue.(original abstract)
Artykuł porusza zagadnienia związane z uczeniem poprzez projekty przedmiotu "Statystyka dla studentów przedmiotów niematematycznych". Przedmiot ten ujęty jest w programie studiów "Komunikacja marketingowa i reklama" (na Wydziale Sztuki Uniwersytetu Konstantyna Filozofa w Nitrze, Słowacja). Studenci przeprowadzili wstępne projekty korzystając z metod statystycznych do oceny osiągniętych wyników. Efektem końcowym powinien być artykuł składający się z wysokiej jakości części wizualno- słownej oraz analizy statystycznej wybranego zagadnienia.(abstrakt oryginalny)
Twórcy
autor
  • Constantine the Philosopher University in Nitra, Slovakia
  • Constantine the Philosopher University in Nitra, Slovakia
Bibliografia
  • Bradstreet T.E. (1996), Teaching introductory statistics courses so that nonstatisticians experience statistical reasoning, "The American Statistician", No. 50.
  • Hogg R.V. (1991), Statistical education improvements are badly needed, "The American Statistician", No. 45.
  • Mistrík J. (1997), Stylistics, SPN, Bratislava.
  • Németh G. (2011), Objectivized evaluation of student's work within project teaching [in:] Project teaching in chemistry and associated fields, Faculty of Education, Charles University, Prague.
  • Orbánová D. & Velichová Ľ. (2013), Project teaching in professional economic subjects, "Grant Journal", No. 1.
  • Petrašková E. (2002), Results of the Research Focusing on Project Teaching, "Pedagogical Outlooks", No. 4.
  • Petrašková E. (2007), Project teaching, Methodical and Pedagogical Centre in Prešov, Prešov.
  • Snee R.D. (1993), What's missing in statistical education? "The American Statistician", No. 47.
  • Tvrdoň E. (1999), Text and style of advertising in periodicals, EPOS, Bratislava.
  • Zelina M. (2000), Alternative school systems, Iris, Bratislava.
  • [www 1] http://www.amstat.org/publications/jse/v4n2/coakley.html (retrieved: 10.02.2014).
  • [www 2] http://www.amstat.org/publications/jse/v2n2/fillebrown.html (retrieved: 10.03.2014).
  • [www 3] http://www.amstat.org/publications/jse/v6n3/smith.html (retrieved: 25.03.2014).
  • [www 4] http://www.infovek.sk/predmety/biologia/clanky/projektove_vyucovanie.pdf (retrieved: 24.04.2014).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171362785

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.