PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 36 T.1 Metody ilościowe w ekonomii | 359--369
Tytuł artykułu

Sektor usług w nowoczesnej gospodarce

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Services Sector in the Modern Economy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie sektora nowoczesnych usług biznesowych w Polsce, w tym jego stanu i rozwoju. Postawą badań w części empirycznej jest teoria trzech sektorów gospodarki. Polska jest zdecydowanym liderem pod względem wielkości zatrudnienia w sektorze nowoczesnych usług biznesowych w Europie Środkowo-Wschodniej obejmujących centra usług wspólnych (SSC), outsourcingu procesów biznesowych (BPO), outsourcingu IT oraz centra badawczo-rozwojowe (R&D). (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this article is to present the modern business services sector in Poland, its status and development. The background for the empirical part is the theory of the three sectors of the economy. Poland is an unquestionably leader in employment in the business services sector in Central and Eastern Europe: shared service centers (SSC), business process outsourcing centers (BPO), IT outsourcing centers (ITO) and research and development centers (R&D). (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Dziuba D.T. (2010), Sektor informacyjny w badaniach ekonomicznych. Elementy ekonomiki sektora informacyjnego, Difin, Warszawa.
  • EUROPA 2020. Strategia na rzecz inteligentnego i zrównoważonego rozwoju sprzyjającego włączeniu społecznemu, Komunikat Komisji, Komisja Europejska, Bruksela, 3.3.2010KOM (2010) 2020, wersja ostateczna.
  • Krajowy Program Reform "Europa 2020", Ministerstwo Gospodarki, www.mg.gov.pl (27.05.2013).
  • Kryk B. (2013), Komplementarność ekonomii społecznej i jej podmiotów, "Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego" nr 34, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, s. 83-101.
  • Kwiatkowski E. (1980), Teoria trzech sektorów gospodarki. Prezentacja i próba oceny, PWN, Warszawa.
  • Matysiak A. (1999), Źródła kapitału społecznego, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Miłaszewicz D. (2011), Jakość instytucji a wzrost gospodarczy, "Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego" nr 19, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, s. 5-24.
  • Noga M. (2000), Makroekonomia a przedsiębiorczość, Wyższa Szkoła Ubezpieczeń i Bankowości, Warszawa.
  • Stiglitz J.E. (2004), Globalizacja, PWN, Warszawa.
  • Sektor nowoczesnych usług biznesowych w Polsce. Raport opracowany przez Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL), 2012, 2013, 2014, www.absl.pl/pl/reports.
  • Witek J. (2007), Funkcjonowanie gospodarstw domowych osób pracujących na własny rachunek. Praca, zasoby, konsumpcja, "Rozprawy i Studia" t. 646, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171362803

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.