PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 378 Zrównoważony rozwój organizacji - aspekty społeczne | 332--339
Tytuł artykułu

Budowanie relacji z dostawcami w organizacjach trzeciego sektora

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Building The Relationships with Suppliers in Social Economy and Nongovernmental Organisations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Istotą współpracy jest nawiązywanie długotrwałych i obopólnie korzystnych relacji. Kształtowanie więzi z różnymi grupami interesariuszy jest jednym z elementów koncepcji społecznej odpowiedzialności, która w ostatnich latach nabiera znaczenia również poza sektorem biznesowym. Podmioty sektora obywatelskiego, podobnie jak organizacje reprezentujące pozostałe sektory, podejmując codzienne aktywności, stają przed koniecznością dokonywania wyborów, które można analizować pod kątem działań z zakresu społecznej odpowiedzialności. Jest to istotne ze względu na założenie, że podmioty ekonomii społecznej, realizując określoną misję społeczną, robią to w sposób odpowiedzialny. Celem przeprowadzonych badań pilotażowych w formie wywiadów jest zbadanie, w jakim zakresie organizacje pozarządowe uwzględniają kryteria społeczne i środowiskowe w swoich decyzjach zakupowych. W artykule nakreślono główne wnioski płynące z badań oraz wskazano kierunki doskonalenia w tym zakresie.(abstrakt oryginalny)
EN
The essence of collaboration is to establish long-term and mutually beneficial relationship. Forming relationships with various groups of stakeholder is one of the elements of the concept of social responsibility. The concept od social responsibility has gained importance outside the business sector in recent years. Social economy and NGO sector, as well as organizations representing other sectors, making decisions face situations that can be analyzed from the perspective of social responsibility. This is very importat because of the assumption that social econnomy and NGO sector which carry out the social mission do this in a responsible way. The aim of conducted pilot studies, in the form of interviews, is to examine the extent to which non-governmental organizations take into account the social and environmental criteria in their purchasing decisions. The article outlines the main conclusions and directions for further improvements in this area.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Arenas D., Lozano J.M., Albareda L., 2009, The role of NGOs in CSR: mutual perceptions among stakeholders, Journal of Business Ethics (2009) 88, 175-197.
  • Castka P., Balzarova M.A., 2008, ISO 26000 and supply chains - On the diffusion of the social responsibility standard, International Journal of Production Economics, Volume 111, Issue 2, February 2008, 274-286.
  • Crowther D. (red.), 2010, Developments in corporate governance and responsibility volume 1, Emerald, s. XIII.
  • Hall J., Matos S., Silvestre B., 2012, Understanding why firms should invest in sustainable supply chains: a complexity approach, International Journal of Production Research, Vol. 50, No. 5, 1 March 2012, 1332-1348.
  • Kibum K., Bongju J., Hosang J., 2014, Supply chain surplus: comparing conventional and sustainable supply chains, Flexible Services and Manufacturing Journal, June 2014, Volume 26, Issue 1-2, 5-23.
  • Kogg B., Mont O., 2012, Environmental and social responsibility in supply chains: The practise of choice and inter-organisational management, Ecological Economics, Volume 83, November 2012, 154-163.
  • Nwagbara U., Reid P., 2013, Corporate Social Responsibility (CSR) and management trends: changing times and changing strategies, Economic Insights - Trends and Challenges, Vol. II (LXV), No. 2/2013, 12-19.
  • Odnowiona strategia UE na lata 2011-2014 dotycząca społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw (COM(2011) 681), 2011.
  • Pauzuoliene J., Mauriciene I., 2013, Impelemenetation of social responsibility in public insitutions, Social Research 2013, No. 4 (33), 141-151.
  • PN-ISO 26000: 2012, Polski Komitet Normalizacyjny, Warszawa 2012.
  • Sangle S., 2010, Critical success factors for corporate social responsibility: a public sector perspective, Corporate Social Responsibility and Environmental Management, 17, (2010), 205-214.
  • Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Dz.U. z 2010 r., nr 234, poz. 1536 z późn. zm.
  • Vidal P., Torres D., 2005, The social responsibility of non-profit organisations. A conceptual approach and development of SRO model, Observatori del Tercer Sector, 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171362939

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.