PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 57 E-gospodarka w Polsce. Stan obecny i perspektywy rozwoju.Cz. I | 511--518
Tytuł artykułu

Technologie społecznościowe jako czynnik budowania konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw turystycznych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Role of Social Technologies in Building of Competitiveness of SMTEs
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zaostrzająca się konkurencja na rynkach turystycznych zmusza firmy do poszukiwania nowych sposobów radzenia sobie z tą niezwykle wymagającą sytuacją. Firmy podejmują działania w zakresie budowania sieci, z partnerami i klientami budują dynamicznie relacje, które wraz z umiejętnością aktywnego i reaktywnego rozwoju produktów turystycznych są współcześnie krytycznym czynnikiem budowania konkurencyjności przedsiębiorstw turystycznych. Trudno wyobrazić sobie, żeby współcześnie działania te mogły obejść się bez wsparcia ze strony technologii informacyjnych, tym bardziej że - jak zauważa M. Bednarczyk - sukces współczesnych przedsiębiorstw zależy w coraz większym stopniu od dostrzegania i wykorzystywania szans, które leżą raczej w otoczeniu wirtualnym niż realnym. (fragment tekstu)
EN
Social technologies represent a huge potential in building of competitiveness of small and medium tourist enterprises. The paper presents results of empirical study on the level and directions of utilization of social software in Polish SMTEs, together with key barriers in their popularization and professionalization of their business applications. Based on presented results some conclusions have been formed together with hypotheses, that should be addressed by the future research in this area. (fragment of text)
Twórcy
  • Uniwersytet Jagielloński
Bibliografia
  • Bächle M., Social Software, Informatik-Spectrum 2006, Volume: 29, Issue: 2, April, pp. 121-124.
  • Bednarczyk M., Wpływ otoczenia komunikacyjnego na redefinicje strategii konkurencyjnej polskich przedsiębiorstw, [w:] Konkurencyjność przedsiębiorstw wobec wyzwań XXI wieku, Wydawnictwo AE im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław 1999, s. 239-243.
  • Buhalis D., Law R., Progress in information technology and tourism management: 20 years on and 10 years after the Internet - The state of eTourism research, Tourism Management 29 (2008) 609-623, s. 619.
  • Grossman D., Travel 2.0: Social networking takes a useful turn, USToday, 26.01.2007, www.usatoday.com, data odczytu 20.02.2010.
  • Kopera S., Social software In information environment of tourist enterprise, [w:] Kubiak B.F., Korowicki A. (red.), Information Management, Gdańsk University Press, Gdańsk 2009, pp. 421-429.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171362999

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.