PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 60 Zarządzanie i ekonomika usług: doświadczenia i kierunki zmian | 474--483
Tytuł artykułu

Etyka w polskim biznesie - moda czy konieczność?

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Ethics in the Polish Business - the Fashion or the Necessity?
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Podstawową ideą artykułu jest wskazanie, jak ważną kwestią jest przestrzeganie zasad etycznych i jak wiele korzyści można osiągnąć, gdy działania te mają charakter ponadindywidualny i ponadpartykularny, lub też jak wiele strat może ponieść gospodarka i społeczeństwo polskie, gdy publiczne powinności zostają zastąpione interesami grupowymi lub indywidualnymi. Obok dywagacji teoretycznych, które powinny być zawsze immanentną częścią każdego opracowania naukowego, rozważania dotyczące zagadnień związanych z etyką w biznesie nawiązują również do przykładów mających odniesienie w polskiej gospodarce.(abstrakt oryginalny)
EN
The main aim of the article is to point out that acting accordingly to the ethical rules is a vital matter and, most of all, it allows to gain a substantial profit - assuming that the actions are non individual-centered. On the other hand if public responsibilities will be substituted by the needs of individuals or particular groups, Polish economy and society shall generate losses. Along theoretical considerations, being the necessary part of each scientific research, the Author examines that issue basing of some crucial examples taken from the Polish economy.(original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Etyka biznesu. Red. J. Dietl, W. Gacparski. PWN, Warszawa 1999.
  • Gasparski W.: Etyczna infrastruktura działalności gospodarczej. PWE, Warszawa 2006.
  • Jackson J.: Biznes i moralność. PWN, Warszawa 1999.
  • Kołodko G. W.: Etyka w nauce ekonomii i w polityce gospodarczej. PWE, Warszawa 2006.
  • Mazurkiewicz P., Biały A.: Nie zależy nam na etyce firm. "Rzeczpospolita" 2010, nr 53 (8564).
  • Sadowski Z.: Eseje o gospodarce. PTE. Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa 2000.
  • Sójka J.: Ekonomia i etyka. Szkic metodologiczny. PWE, Warszawa 2006.
  • Sternbeg E.: Czysty biznes. Etyka biznesu w działaniu. PWN, Warszawa 1998.
  • Środa M.: Przedmowa do wydania polskiego w: J. Jackson: Biznes i moralność. PWN, Warszawa 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171363009

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.