Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
A Customer Service as a Factor in Creating the Competitive Dominance while Conducting the Enterprise Activity
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule podjęto próbę scharakteryzowania pojęcia konkurencyjności, która jest nieodzownym elementem działalności przedsiębiorstw na współczesnym rynku. Opisano ewolucję strategii konkurencyjności na przestrzeni lat. Głównym celem rozważań autora jest zaprezentowanie czynników wywierających wpływ na budowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw. W szczególności uwagę skoncentrowano na wykazaniu znaczącej roli obsługi klienta jako czynnika konkurencyjności. Scharakteryzowano elementy, które podnoszą jakość usług świadczonych klientowi oraz opisano kryteria, jakimi kierują się konsumenci podczas oceny jakości obsługi. (abstrakt oryginalny)
In this article the author has made an attempt to characterize the term of competitiveness which is an essential element of conducting the enterprise activity of the contemporary market. The author has presented the evolution of the competitiveness strategy within the space of last years. The main aim of the author is to present some factors which have an influence on creating the competitive dominance in companies. The author has put the emphasis on the significant and vital role of a customer service as a factor in creating the competitive dominance. This article is an attempt to characterize some elements that increase the quality of the customer service. The author has also indicated different criteria that are guided by customers while estimating the quality of service. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
87--96
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
- Biesaga-Słomczewska E.J., Iwińska-Knop K., Strategia obsługi klienta w tworzeniu przewagi konkurencyjnej na rynku, "Marketing i Rynek", nr 12/2000.
- Christopher M., Logistics & Supply Chain Management, Pearson Education, Harlow 2011.
- Dembińska-Cyran I., System obsługi klienta jako podstawa tworzenia i zarządzania relacjami z klientem, [w:] Dembińska-Cyran I., Hołub-Iwan J., Perenc J. (red), Zarządzanie Relacjami Z Klientem, Difin, Warszawa 2004.
- Dolat P., Postrzeganie usług logistycznych przez studentów, "Eurologistics", nr 6/2013.
- Flak O., Głód G., Konkurencyjność przedsiębiorstwa cz.1, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2009.
- Flak O., Głód G., Konkurencyjni Przetrwają, Difin, Warszawa 2012.
- Flak O., Teoretyczny model konkurencyjności przedsiębiorstwa, [w:] Cisek M. (red.), Konkurencyjność przedsiębiorstw, Wydawnictwo Akademii Podlaskiej, Siedlce 2008.
- Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong V., Marketing Podręcznik Europejski, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002.
- Laskowska A., Konkurowanie czasem - strategiczna broń przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2001.
- Lee H.L., Don't Tweak Your Supply Chain - Rethink It End to End, "Harvard Business Review", October 2010.
- Najman K.M., Poszukiwanie wzorców zakupowych klientów, "Marketing i Rynek", nr 6/2012.
- Obłój K., Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2007.
- Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2003.
- Z. Pierścionek, Strategie rozwoju firm, PWN, Warszawa 1998.
- Porter M., Strategia Konkurencji Metody Analiz Sektorów I Konkurentów, MT Biznes, Warszawa 2010.
- Stankiewicz M.J., Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, Dom Organizatora, Toruń 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171363031