PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 26 | 115--134
Tytuł artykułu

Ekonomiczny problem pasażera na gapę oraz skłonność do ryzyka jako analiza czynników wpływających na prawdopodobieństwo podróżowania środkami komunikacji miejskiej ZTM bez ważnego biletu w Warszawie

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiony artykuł dotyczy czynników wpływających na podjęcie decyzji o jeździe środkami komunikacji miejskiej bez ważnego biletu oraz powtarzalności (częstości) występowania tego zjawiska. Zaprezentowane badanie pomogło w szczegółowej weryfikacji postawionych hipotez, dotyczących tego kto, jak często i w jakich warunkach jeździ bez ważnego biletu. Otrzymane wyniki pozwoliły wskazać grupę osób najbardziej skłonnych do ryzyka podróżowania na gapę. Badanie zostało ograniczone do usług komunikacyjnych udostępnianych przez Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie. Uogólnienie takie wynika przede wszystkim z faktu, że Warszawa to jedyny ośrodek w Polsce, gdzie występują wszystkie środki transportu miejskiego: autobusy, tramwaje, metro, a także kolej dojazdowa, obsługująca niemal całą aglomerację. (fragment tekstu)
Rocznik
Numer
Strony
115--134
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski, student
  • Uniwersytet Warszawski, student
Bibliografia
  • Andrianova S., 1999, Covert Supervision in an Agency Model with Collusion, WorkingPaper, Loughborough University.
  • Antle R., 1984, Auditor Independence, "Journal of Accounting Research" nr 22.
  • Denton M., 2002, Academic Standards as Public Goods and Varieties of Free-Rider Behaviour, "Education Economics" vol. 10, issue 2, s. 145-163.
  • Dudko-Kopczewska K., 2003, Optymalny kontrakt dla kontrolerów w komunikacji publicznej, "Ekonomia" nr 11, s. 183-197.
  • Sypuła B., Tabaka M., 2005, Kradną dziewięæ autobusów, "Dziennik Zachodni" 13.08.
  • Gordon M.B, Phan D., Waldeck R., 2000, Cooperation and free-riding with the moral cost, www.gemas.fr/dphan/papers/gpwn2005.pdf.
  • Hackl F., Pruckner G.J., 2000, Warm glow, free-riding and vehicle neutrality in a health-related contingent valuation study, "Health Economics" vol. 14, issue 3,s. 293-306.
  • Hume D., 2005, Traktat o naturze ludzkiej, Aletheia.
  • Kaczmarczyk S., 1995, Badania marketingowe. Metoda i techniki, PWE.
  • Kofman F., Lawaree J., 2001, Collusion in Hierarchical Agency, "Econometrica", nr 61,s. 629-655.
  • Kulik A.,2000, Coraz więcej gapowiczów, "Manager-Magazine" nr 11(24).
  • Lemley M.A., 2005, Property, Intellectual Property, and Free Riding, "Texas Law Re-view", vol. 83.
  • Miller J.H., 1991, Can evolutionary dynamics explain free riding in experiments?, "Economics Letters" vol. 36, issue 1, s. 9-15.
  • Olson M., 1984, The Rise and Decline of Nations, Yale University Press, s.276.
  • Pareto V., 1916, Traktat o socjologii ogólnej, wyd. polskie: rozdział II w Uczucia i dzia-łania. Fragmenty socjologiczne, Warszawa, 1994, PWN.
  • Platon, 2006, Państwo, Antyk.
  • Schneider F., Pommerehne W.W., 1981, Free Riding and Collective Action, "TheQuarterly Journal of Economics" vol. 96, nr 4, s. 689-704.
  • Spence M., Zeckhauser R., 1971, Insurance, Information and individual action, "American Economic Review" nr 61(2), s. 380-387.
  • Varian H.R., 1994, How to Build an Economic Model in Your Spare Time, UC Berkeley.
  • Varian H.R., 2001, Mikroekonomia, PWN.
  • Venugopal J., 2005, Drug imports: the free-rider paradox, "Express Pharma Pulse" nr11(9).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171363167

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.