Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Przedstawiony artykuł dotyczy czynników wpływających na podjęcie decyzji o jeździe środkami komunikacji miejskiej bez ważnego biletu oraz powtarzalności (częstości) występowania tego zjawiska. Zaprezentowane badanie pomogło w szczegółowej weryfikacji postawionych hipotez, dotyczących tego kto, jak często i w jakich warunkach jeździ bez ważnego biletu. Otrzymane wyniki pozwoliły wskazać grupę osób najbardziej skłonnych do ryzyka podróżowania na gapę. Badanie zostało ograniczone do usług komunikacyjnych udostępnianych przez Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie. Uogólnienie takie wynika przede wszystkim z faktu, że Warszawa to jedyny ośrodek w Polsce, gdzie występują wszystkie środki transportu miejskiego: autobusy, tramwaje, metro, a także kolej dojazdowa, obsługująca niemal całą aglomerację. (fragment tekstu)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Warszawski, student
autor
- Uniwersytet Warszawski, student
Bibliografia
- Andrianova S., 1999, Covert Supervision in an Agency Model with Collusion, WorkingPaper, Loughborough University.
- Antle R., 1984, Auditor Independence, "Journal of Accounting Research" nr 22.
- Denton M., 2002, Academic Standards as Public Goods and Varieties of Free-Rider Behaviour, "Education Economics" vol. 10, issue 2, s. 145-163.
- Dudko-Kopczewska K., 2003, Optymalny kontrakt dla kontrolerów w komunikacji publicznej, "Ekonomia" nr 11, s. 183-197.
- Sypuła B., Tabaka M., 2005, Kradną dziewięæ autobusów, "Dziennik Zachodni" 13.08.
- Gordon M.B, Phan D., Waldeck R., 2000, Cooperation and free-riding with the moral cost, www.gemas.fr/dphan/papers/gpwn2005.pdf.
- Hackl F., Pruckner G.J., 2000, Warm glow, free-riding and vehicle neutrality in a health-related contingent valuation study, "Health Economics" vol. 14, issue 3,s. 293-306.
- Hume D., 2005, Traktat o naturze ludzkiej, Aletheia.
- Kaczmarczyk S., 1995, Badania marketingowe. Metoda i techniki, PWE.
- Kofman F., Lawaree J., 2001, Collusion in Hierarchical Agency, "Econometrica", nr 61,s. 629-655.
- Kulik A.,2000, Coraz więcej gapowiczów, "Manager-Magazine" nr 11(24).
- Lemley M.A., 2005, Property, Intellectual Property, and Free Riding, "Texas Law Re-view", vol. 83.
- Miller J.H., 1991, Can evolutionary dynamics explain free riding in experiments?, "Economics Letters" vol. 36, issue 1, s. 9-15.
- Olson M., 1984, The Rise and Decline of Nations, Yale University Press, s.276.
- Pareto V., 1916, Traktat o socjologii ogólnej, wyd. polskie: rozdział II w Uczucia i dzia-łania. Fragmenty socjologiczne, Warszawa, 1994, PWN.
- Platon, 2006, Państwo, Antyk.
- Schneider F., Pommerehne W.W., 1981, Free Riding and Collective Action, "TheQuarterly Journal of Economics" vol. 96, nr 4, s. 689-704.
- Spence M., Zeckhauser R., 1971, Insurance, Information and individual action, "American Economic Review" nr 61(2), s. 380-387.
- Varian H.R., 1994, How to Build an Economic Model in Your Spare Time, UC Berkeley.
- Varian H.R., 2001, Mikroekonomia, PWN.
- Venugopal J., 2005, Drug imports: the free-rider paradox, "Express Pharma Pulse" nr11(9).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171363167