PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 17 Przedsiębiorstwa i instytucje w warunkach kryzysu gospodarczego | 53--63
Tytuł artykułu

Analiza jakości procesów biznesowych jako narzędzie identyfikacji przyczyn niepowodzenia organizacji usługowych w warunkach kryzysu

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Business Process Quality Analysis as a Tool of Identification the Reasons of Firm's Failure Under Crisis Conditions
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Problematyka kryzysu na globalnym rynku finansowym, jego wpływ na gospodarkę naszego kraju oraz zapobieganie ujemnym skutkom kryzysu jest obecnie jedną z priorytetowych spraw znajdujących się w centrum zainteresowania wszystkich ekonomistów. W warunkach kryzysu jeszcze większego znaczenia nabierają reorganizacja oraz udoskonalenie procesów gospodarczych. Sytuacja gospodarcza sprawiła, że konkurencja nasila się i aspekt jakości procesów wychodzi na pozycję wiodącą. W celu opracowania nowej, własnej metody analizy jakości procesów usługowych wymagających usprawnienia podjęto badania nie tylko nad metodami analiz procesów usługowych, ale również nad narzędziami informatycznymi wspierającymi te metody. W artykule przedstawiono wyniki badań oraz wymieniono zalety i wady poszczególnych metod i systemów zarządzania procesami biznesowymi.(fragment tekstu)
EN
The 2008-2009 global economic crisis is affecting millions of people and is one of the hottest topics in the world. This article represents the Business Process Modeling methods and their great meaning under conditions of crisis. The primary aim of paper is to describe the problem of identification of non-effective business processes and to take a crack to solve this problem.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Bendell T., Boulter L., Benchmarking, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2003.
  • Gabryelczyk R., Lasek M., Modelowanie procesów gospodarczych za pomocą ARIS-Toolset, Wyd. Nowy Dziennik, Warszawa 1999.
  • Gabryelczyk R., Reengineering: Restrukturyzacja procesowa przedsiębiorstwa, Nowy Dziennik, Warszawa 2000.
  • Kale V., SAP R/3. Przewodnik dla menedżerów, Helion, Warszawa 2001.
  • Kasprzak T., Integracja i architektury systemów informacyjnych przedsiębiorstw, Uniwersytet Warszawski, Warszawa 2000.
  • Muller R., Rupper P., Process Reengineering, Wydawnictwo ASTRUM, 2000.
  • Perechuda K., Zarządzanie przedsiębiorstwem przyszłości: koncepcje, modele, metody, Wydawnictwo Placet, Warszawa 2001.
  • Repin W.W., Eliferow W. G., Procesnyi podchod k uprawleniu, RIA "Standarty I Kaczestwo", Moskwa 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171363409

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.