PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 13 Instrumenty kreowania innowacyjności przedsiębiorstw i instytucji | 9--18
Tytuł artykułu

Uwarunkowania aktywności innowacyjnej małych przedsiębiorstw

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Innovation Activities Conditions of Small Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W wyniku przeprowadzonej na potrzeby niniejszego opracowania analizy można stwierdzić, że u podstaw różnorodności postaw innowacyjnych małych przedsiębiorstw mogą znajdować się następujące skorelowane wzajemnie czynniki: 1. Sposób diagnozy rynku określający zapotrzebowanie na przedmiot innowacji. 2. Zdolność (chęć) przedsiębiorców do podejmowania ryzyka wynikającego z wprowadzania innowacji. Obawa przedsiębiorcy przed nieprawidłową dyfuzją ich efektów jest często czynnikiem blokującym jakąkolwiek działalność nowatorską w małych przedsiębiorstwach. 3. Świadomość innowacyjna. 4. Zasoby wewnętrzne aktywności innowacyjnej (a zatem posiadane zasoby finansowe, materialne, kadrowe i informacyjne). 5. Zasoby zewnętrzne aktywności innowacyjnej (polityka państwa, charakter koniunktury rynkowej, dostępność kapitałów zewnętrznych, dostępność know-how). W związku z tym można wnioskować, że innowacyjność w małych przedsiębiorstwach nie będzie zjawiskiem powszechnym, masowym. Znaczna bowiem część z przedsiębiorców pozostanie na dotychczas zajmowanych pozycjach, kultywując model organizacji zaradnych(fragment tekstu)
EN
The article constitutes an attempt at pinpointing the role of innovation as a stimulating factor in the development of competition in small enterprises. The main objective is to identify factors, mainly internal, which may constructively infl uence the innovation in such enterprises. It has been observed that in the current, fairly positive, environmental factors the entrepreneurs show a great variety of attitudes aimed at innovation creation.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
  • Wyższa Szkoła Umiejętności w Kielcach
  • Wyższa Szkoła Umiejętności im. S. Staszica w Kielcach
Bibliografia
  • Bieniok H., Innowacyjność jako kluczowy warunek kształtowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku, w: Dynamika zarządzania organizacjami, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2007.
  • Łobejko S., Systemy informacyjne w zarządzaniu wiedzą i innowacją w przedsiębiorstwie, Wyd. Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Warszawa 2005.
  • Malara Z., Przedsiębiorstwo w globalnej gospodarce. Wyzwania współczesności, PWN, Warszawa 2006.
  • Nogalski B., Nauki o zarządzaniu wobec wyzwań współczesności, "Współczesne Zarządzanie" 2007, nr 1.
  • Nogalski B., Wójcik-Karpacz A., Karpacz J., Stymulatory i hamulce aktywności innowacyjnej małych przedsiębiorstw w ujęciu regionalnym, w: Znaczenie innowacji dla rozwoju polskiego sektora MSP na jednolitym rynku europejskim, red. J. Otto, Wyd. Politechniki Łódzkiej, Łódź 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171363609

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.