PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 11 | 29--40
Tytuł artykułu

Zastosowanie twierdzenia Coase'a w rozwiązywaniu problemów pozytywnych efektów zewnętrznych w turystyce

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Coase Theorem and Positive Externalities in Tourism
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule po omówieniu głównych założeń twierdzenia Coase'a zostanie przedstawiona problematyka dotycz􀄅ca pozytywnych efektów zewnętrznych na rynkach związanych z sektorem turystycznym. W dalszej części artykułu rozważony zostanie hipotetyczny przykład budowy centrum konferencyjnego, w którym jego wielkość jest przedmiotem negocjacji pomiędzy inwestorem a branżą turystyczną w regionie. Analiza możliwych uwarunkowań prawnych oraz kosztów transakcyjnych umożliwiających osiągnięcie porozumienia w analizowanym przykładzie omówione zostały w kolejnym punkcie pracy. (fragment tekstu)
EN
R. Coase in his article "The Problem of Social Cost" argued that given a welldefi ned property rights and at presence of no transaction costs it is possible to solve the problem of externalities without public involvement. This theory called later by J. Stiglitz as 'Coase theorem' earned Coase a Nobel prize in 1991. In the paper author after shortly describing Coase theorem and problem of positive externalities in tourism seeks to evaluate possibilities of Coase theorem implementation on the tourism market. Discussed has been the imaginary new conference centre in a tourism city.(original abstract)
Słowa kluczowe
PL
EN
Tourism  
Rocznik
Numer
Strony
29--40
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • . R. Coase, The Problem of Social Cost, "Journal of Law and Economics" 1960, nr 3, s. 1-23.
  • B. Hobbs, Debt-for-Nature Swaps: The Case for Property Rights, Laissez-Faire 2005.
  • W. Krewitt, B. Schlomann, Externe Kosten der Stromerzeugung aus erneuerbaren Energie im Vergleich zur Stromerzeugung aus fossilen Energieträgern, Gutachten im Rahmen von Beratungleistungen für das Bundesministerium für Umwelt, Naturschutz und Reaktorsicherheit, Karlsruhe 2006.
  • E. Dziedzic, Efekty zewnętrzne w rozwoju turystyki, w: Gospodarka turystyczna w regionie, Jelenia Góra 2006.
  • N. Vanhove, The economics of tourism destinations, Oxford 2000.
  • A. Pawlicz, Przyczynek do badań efektów zewnętrznych na rynku usług turystycznych, w: Usługi w Polsce, nauka, dydaktyka i praktyka wobec wyzwań przyszłości, red. A. Panasiuk, K. Rogoziński, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, "Ekonomiczne Problemy Usług", Szczecin 2008, t. II, s. 143-148.
  • A. Pawlicz, Destination Promotion as an Example of Cooperation Between Private and Public Sector. Medium Baltic Cities Case, "Scientifi c Journal Service Management", Szczecin 2007, vol. 1, s. 257-266.
  • A. Pawlicz, Convention Bureau jako forma współpracy publiczno-prywatnej w zakresie promocji turystyki biznesowej w wybranych miastach nadbałtyckich, w: Gospodarka turystyczna w regionie. Wybrane zagadnienia jej funkcjonowania, Jelenia Góra 2007, s. 281-288.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171363939

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.