PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 23 Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa | 49--60
Tytuł artykułu

Kategorie modelu biznesowego jako źródła tworzenia wartości przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
The Categories of Buisness Model as a Sources of Creation of Enterpise Value
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wartość przedsiębiorstwa tworzy wiele czynników. Mieszczą się one w obszarach oddziaływań zarówno rynku, jak i samego przedsiębiorstwa. W badaniach analitycznych relacji między wartością przedsiębiorstwa i szeroko rozumianymi zasobami mogą występować różne modele kształtowania wartości1. Tworzenie wartości podmiotu gospodarującego polega na łączeniu jego strategii działania z identyfikacją czynników kreujących wartość, a także miejsc i sposobów, za pomocą których powstaje ta wartość i gdzie zostaje spożytkowana. Szczegółowe oceny prowadzone w podmiotach gospodarujących powinny pozwolić na określanie zestawu czynników, które mają wpływ na wartość danego przedsiębiorstwa. (fragment tekstu)
EN
The base of the enterprise activity is a present and future conception of business. There could be a various models of on enterprise value creation in the connection with relations between enterprise value and all kinds of resources. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Determinanty i modele wartości przedsiębiorstw, W. Skoczylas (red.), PWE, Warszawa 2007.
  • R. Borowiecki, A. Jaki, K. Misiołek, T. Rojek, Nadzór korporacyjny w procesie kreowania wartości i rozwoju przedsiębiorstwa, R. Borowiecki (red.), Wydawnictwo Abrys, Kraków 2005
  • M. Marcinkowska, Kształtowanie wartości firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000
  • S. Sudoł, Przedsiębiorstwo. Podstawy nauki o przedsiębiorstwie. Teoria i praktyka zarządzania, PWE, Warszawa 2005.
  • J.B. Barney, Gaing and Sustaing Competitive Advantage, Addison-Wesley Publishing Company. Inc., New York 1997
  • I. Dierickx, K. Cool, Assets Stock Accumulation and Sustainable of Competitive Advantage, "Management Science" 1989, vol. 35, no. 12
  • B. Wernefelt, From Critical Resource to Corporate Strategy, "Journal of General Management" 1989, vol. 14, nr 3.
  • Spring; B. Godziszewski, Zasobowe uwarunkowania strategii przedsiębiorstwa, Wydawnictwo UMK, Toruń 2001.
  • E. Głuszek, Zarządzanie zasobami niematerialnymi przedsiębiorstwa, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2004
  • S. Kasiewicz, Nowy model biznesowego działania firm a "Strategia Lizbońska", [w:] S. Kasiewicz, W. Rogowski, M. Kicińska, Kapitał intelektualny, Ofi cyna Ekonomiczna, Kraków 2006
  • A.J. Slywotzky, D.J. Morisson, B. Andelman, Strefy zysku, PWE, Warszawa 2000
  • A. Ehrbar, EVA., Strategia tworzenia wartości przedsiębiorstwa, WiG Press, Warszawa 2000
  • K. Obłój, Tworzywo skutecznych strategii, PWE, Warszawa 2002
  • M. Muszyński, Aktywne metody prowadzenia strategii przedsiębiorstwa, Placet, Warszawa 2006
  • R.S. Kaplan, D.P. Norton, Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  • B. Mikuła, Elementy nowoczesnego zarządzania. W kierunku organizacji inteligentnych, Antykwa, Kraków 2001
  • G. Krupińska, K. Stobińska, Inwestowanie w pracownika, Poltext, Warszawa 1996,
  • Korea and the Knowledge - Based Economy. Information Society, C. Dahlaman, T. Andersson (red.), OECD, World Bank Institute, London 2000
  • I. Nonaka, H. Takeuchi, Kreowanie wiedzy w organizacji, Poltext, Warszawa 2000
  • R.R. Nelson, S.G. Winter, An Ewolutionary Theory of Economic Change, Harvard University Press, Cambridge 1982.
  • P. Love, Zarządzanie technologią. Możliwości poznawcze i szanse, Wydawnictwo Śląsk, Katowice 1999.
  • T. Obrębski, Kapitał ludzki w Polsce, [w:] Perspektywy kapitału ludzkiego jako czynnika wzrostu gospodarczego Polski, L. Białoń, Cz. Pietras, T. Obrębski, S. Marciniak (red.), Politechnika Warszawska, Warszawa 2002
  • J.Baruk, Zarządzanie wiedzą i innowacjami, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2006
  • S. Marciniak, Perspektywy kapitału ludzkiego jako czynnika rozwoju gospodarczego, [w:] Perspektywy kapitału...,
  • Ch. Handy, Wiek paradoksu. W poszukiwaniu sensu przyszłości, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1996
  • P.F. Drucker, Społeczeństwo pokapitalistyczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
  • H.A. Simon, Organizations and Markets, "Journal of Economic Perspectives" 1991, nr 5
  • F. Krawiec, Strategia innowacji wartości w fi rmie, "Przegląd Organizacji" 2002, nr 12
  • W. Janasz, Procesy innowacyjne w przedsiębiorstwie, [w:] Podstawy nauki o organizacji, S. Marek, M. Białasiewicz (red.), PWE, Warszawa 2008
  • F. Krawiec, Strategia innowacji wartości w firmie, "Przegląd Organizacji" 2002, nr 12
  • H.A. Simon, Organizations and Markets, "Journal of Economic Perspectives", nr 5
  • Łańcuch tworzenia wartości dodanej przedsiębiorstwa, B. Woźniak (red.), Wydawnictwo AE w Katowicach, Katowice 2007, s. 90.
  • J. Guinet, National Systems for Financing Innovation, OECD, Paris 1995
  • W. Świtalski, Innowacje i konkurencyjność, Wydawnictwo UW, Warszawa 2005
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171364153

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.