PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 6 | 61--70
Tytuł artykułu

Relationships in Supply Chain

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Relacje w łańuchach dostaw
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The supply chain is defined as cooperating in different functional areas exploration, extraction, production, trade, service companies and their clients, with stream of goods, information and finance flowing between them. M. Christopher says that supply chain is a net of organizations connected with suppliers and customers, which are committed to different value creating processes and activities.2 Therefore the supply chain can be analyzed from horizontal structure point of view (the number of tiers across the supply chain) and also from vertical structure point of view (the number of suppliers or customers represented within each tier),3 so in the supply chain is it possible to find different types of relationship between companies(fragment of text)
W artykule przedstawiono problematykę związaną z zarządzaniem relacjami w łańcuchu i sieciach dostaw. Omówiono różne rodzaje i obszary zawiązywania relacji, a także dokonano przeglądu i charakterystyki systemów zarządzania relacjami stosowanych przez przedsiębiorstwa. Opisano także tworzenie relacji partnerskich między przedsiębiorstwami oraz między przedsiębiorstwem a klientem.(abstrakt autora)
Twórcy
  • University of Szczecin, Poland
Bibliografia
  • J. Witkowski, Zarządzanie łańcuchem dostaw, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2003
  • M. Christopher, Logistyka i zarządzanie łańcuchem dostaw, Polskie Centrum Doradztwa Logistycznego 2000
  • D.M. Lambert, M.C. Cooper, Issues in Supply Chain Management, "Industrial Marketing Management" 2000, 29, p. 71
  • J. Otto, Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2004
  • M. Holmlund, Analyzing business relationships and distinguishing different interaction levels, "Industrial Marketing Management" 2004, 33, p. 281
  • T.L. Powers, W.R. Reagan, Factors influencing successful buyer-seller relationships, "Journal of Business Research" 2007, 60, p. 1235
  • I.H. Gordon, Relacje z klientem. Marketing partnerski, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001
  • K.H. Wathne, J.B. Heide, Relationship Governance in a Supply Chain Network, "Journal of Marketing", January 2004, vol. 68, p. 74
  • Budowanie związków z klientami na rynku business to business, ed. O. Witczak, CeDeWu.pl, Warszawa 2008
  • T. Ritter, I.F. Wilkinson, W.J. Johnston, Managing in complex business networks, "Industrial Marketing Management" 2004, 33, p. 175
  • J. Galbreath, Success in the Relationship Age: building quality relationship assets for market value creation, "The TQM Magazine" 2002, Vol. 14, No. 1, p. 19
  • A.R. Zablah, W.J. Johnston, D.N. Bellenger, Transforming partner relationships through technological innovation, "Journal of Business & Industrial Marketing" 2005, 20/7, pp. 356-357
  • K.L. Choy, W.B. Lee, V. Lo, Development of a case based intelligent customer - supplier relationship management system, Expert Systems with Applications 993-12/8/2002, pp. 1-2
  • A. Payne, P. Frow, A Strategic Framework for Customer Relationship Management, "Journal of Marketing", October 2005, Vol. 69, p. 168
  • T. Ritter, I.F. Wilkinson, W.J. Johnston, Managing in complex business networks, "Industrial Marketing Management" 2004, 33, pp. 176-177
  • Mosad Zineldin, Total relationship and logistics management, "International Journal of Physical Distribution & Logistics Management" 2004, Vol. 34, No. 3/4, pp. 289-290
  • D. Kempny, Logistyczna obsługa klienta, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001
  • I. Dembińska-Cyran, M. Jedliński, B. Milewska, Logistyka. Wybrane zagadnienia do studiowania przedmiotu, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2001
  • J. Witkowski, Zarządzanie łańcuchem dostaw, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2003
  • J. Szpon, I. Dembińska-Cyran, A. Wiktorowska-Jasik, Podstawy logistyki, Stowarzyszenie Naukowe Instytut Gospodarki i Rynku, Szczecin 2005
  • R.M. Kanter, Collaborative Advantage: The Art of Alliances, "Harvard Business Review" 1994, Vol. 72, No. 4, p. 100
  • A. Krejner-Nowecka, Jakość partnerstwa a sukces outsourcing'u w przedsiębiorstwie, in: Przedsiębiorstwo partnerskie, ed. A. Romanowska, M. Tracki, Difin, Warszawa 2002
  • D. Kempny, Co-markership: zarządzanie dostawami w biznesie przyszłości, Materiały konferencyjne Logistics '98, Zarządzanie łańcuchem dostaw, Katowice 1998, Vol. II, p. 176
  • J.S. Ławicki, Partnering. Nowa jakość w kontaktach z klientem, Wydawnictwo Kurier Press i WSB, Szczecin-Gorzów Wielkopolski 2003
  • J.T. Mentzer, S. Min, Z.G. Zacharia, The Nature of Interfirm Partnering in Supply Chain Management, "Journal of Retailing" 2000, Vol. 76, No. 4, p. 550
  • J. Zolkiewski, D. Littler, Future business relationships - traditional, electronic, virtual or hybrid?, "Telematics and Informatics" 2004, 21, pp. 186-187
  • Ch. Speier, M.G. Harvey, J. Palmer, Virtual Management of Global Marketing Relationships, "Journal of World Business" 1998, 33 (3), pp. 265-268
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171364163

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.