Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Tourist-Recreation Offer as an Element of the Product of Conference Tourism. Analysis of the Case
Języki publikacji
Abstrakty
Jednym ze sposobów uprawiania turystyki jest udział w konferencji, która stanowi jedną z imprez turystyki biznesowej, a dokładniej turystyki kongresowej. Konferencja jest defi niowana zwykle jako posiedzenie grona osób, mające na celu omówienie określonych zagadnień. Jest to spotkanie zaplanowane, mające określony scenariusz, czyli ramowy program. Obecnie obserwuje się na rynku, iż wiele konferencji oprócz programu merytorycznego oferuje uczestnikom program turystyczno-rekreacyjny. Celem artykułu będzie przedstawienie możliwości zorganizowania ciekawego spotkania z licznymi atrakcjami dla uczestników na przykładzie zrealizowanych przez Katedrę Zarządzania Turystyką Wydziału Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego pięciu edycji Ogólnopolskich Konferencji Naukowych. Metodologia niniejszego opracowania zostanie oparta na następujących metodach i technikach badawczych: obserwacja uczestników analizowanych konferencji, analiza dokumentów urzędowych, wywiad niesformalizowany oraz analiza literatury przedmiotu.(fragment tekstu)
The aim of the article is to present the opportunity to organise an interesting conference, abundant in tourist and recreation attractions, based on the previous fi ve editions of Nationwide Scientifi c Conferences, organised by Faculty of Management and Economics of Services, that were dedicated to tourism. Paper consists of introduction, three content-related parts and a conclusion. The fi rst part of the paper describes theoretical aspects of the product of conference tourism. Further considerations are focused on the essence of tourism and recreation in the context of conference tourism. The third part presents the analysis of the case based on the example of the scientifi c conferences mentioned above.(original abstract)
Rocznik
Strony
313--323
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
- S. Wodejko, Ekonomiczne zagadnienia turystyki, Wyższa Szkoła Handlu i Prawa, Warszawa 1998.
- J. Kaczmarek, A. Stasiak, B. Włodarczyk, Produkt turystyczny albo jak organizować poznawanie świata, Wydawnictwo UŁ, Łódź 2002.
- Z. Unger, Turystyka kongresowa, Warszawa 1996.
- K. Małachowski, Rola i znaczenie turystyki kongresowej, Zeszyty Naukowe US nr 383, Ekonomiczne Problemy Turystyki nr 4, WNUS, Szczecin 2005, s. 75.
- T. Łobożewicz, G. Bieńczyk, Podstawy turystyki, Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa 2001.
- A. Kornak, M. Montygierd-Łoyba, Ekonomika turystyki, PWN, Warszawa-Wrocław 1985.
- Nowy Incentive w Polsce, A. Świątecki (red.), Wydawnictwo ELEKT Business Service & Travel, Warszawa 2005.
- Ekonomiczne podstawy turystyki, A. Panasiuk (red.), Fundacja na rzecz Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2004.
- P. Motyka, Marketing w biurze podróży, Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa, Warszawa 1997.
- Marketing. Sposób myślenia i działania, J. Perenc (red.), WNUS, Szczecin 2001.
- W. Hunziker, Le Tourism Social, Berne 1951.
- K. Przecławski, Człowiek a turystyka. Zarys socjologii turystyki, Albis, Kraków 1997.
- B. Meyer, Turystyka jako ekonomiczny czynnik kształtowania przestrzeni, WNUS, Szczecin 2004.
- J. Gospodarek, Prawo w turystyce i rekreacji, Difin, Warszawa 2007.
- R. Winiarski, Wstęp do teorii rekreacji, Wydawnictwo AWF, Kraków 1989.
- K. Zamłyńska, Turystyka i rekreacja a promocja zdrowia rodziny, Roczniki Naukowe AWF w Poznaniu, Zeszyt 54, Poznań 2005, s. 177-178.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171364255