PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 12 Współczesne problemy funkcjonowania gospodarki turystycznej | 261--284
Tytuł artykułu

Znaczenie komputerowych baz danych w marketingu relacji na przykładzie biur podróży w Polsce

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Significance of Computer Data Bases In Relationship Marketing Based on the Example of Travel Offices in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Sukces przedsiębiorstwa turystycznego zależy od zasobów wiedzy o klientach, która jest gromadzona i wykorzystywana w celu lepszego poznania i zaspokojenia ich potrzeb. Źródłem wiedzy w marketingu relacji są dane o klientach, zawieranych przez nich transakcjach i zachowaniach ujawnionych podczas interakcji z przedsiębiorstwem. Możliwości poszerzania wiedzy szukać należy w technologiach informacyjnych, które stosowane są do gromadzenia, magazynowania i wydobywania (data mining) danych oraz do tworzenia modeli predykcji. Celem artykułu jest przedstawienie roli i znaczenia komputerowych baz danych jako jednego z podstawowych zasobów strategicznych w procesie implementacji koncepcji marketingu relacji w przedsiębiorstwach branży turystycznej, a także zaprezentowanie wyników badań ankietowych dotyczących oceny stopnia wykorzystania komputerowych baz danych w praktyce funkcjonowania biur podróży w Polsce.(fragment tekstu)
EN
The success of a tourist enterprise depends on knowledge resources about clients which are collected and used in order to fi nd out and meet their needs in a more effective way. Data bases including information about clients, transactions they enter into and behaviors revealed during interactions with an enterprise become the source of information in relationship marketing. Opportunities for extending knowledge should be looked for in information technologies applied for data collecting, storing and mining, as well as for the construction of prediction models. The objective of the hereby article is to present the role and signifi cance of computer data bases as one of the basic strategic resources in the process of relationship marketing concept implementation in tourist enterprises and also presenting survey results evaluating how extensively computer data bases are used in the practical functioning of travel offi ces in Poland.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • G. Probst, S. Raub, K. Romhardt, Zarządzanie wiedzą w organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  • Zarządzanie wiedzą. Podręcznik akademicki, D. Jemielniak, A.K. Koźmiński (red.), Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
  • Wprowadzenie do informatyki dla ekonomistów, A. Bąk (red.), Wydawnictwo AE, Wrocław 2004.
  • M. Kopertowska, Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych. Bazy danych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • I. Michalska-Dudek, Marketing relacji jako sposób na podniesienie konkurencyjności przedsiębiorstw usługowych, Prace Naukowe AE we Wrocławiu nr 1043, Wydawnictwo AE, Wrocław 2004, s. 209-217.
  • K. Burnett, Relacje z kluczowymi klientami. Analiza i zarządzanie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  • I.H. Gordon, Relacje z klientem. Marketing partnerski, PWE, Warszawa 2001.
  • J. Otto, Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2001.
  • S. Bosiacki, J. Sikora, Podstawy marketingu w turystyce i rekreacji, Wydawnictwo AWF, Poznań 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171364277

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.