PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 12 Współczesne problemy funkcjonowania gospodarki turystycznej | 341--353
Tytuł artykułu

Partnerstwo publiczno-prywatne jako potencjalna metoda realizacji projektów na polskim rynku usług turystycznych i rekreacyjnych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Public-Private Partnership as a Prospective Method of Carrying out Projects in Polish Tourist and Recreation Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Partnerstwo publiczno-prywatne było wielokrotnie wskazywane przez Światową Organizację Turystyki jako godna uwagi metoda realizacji inwestycji w turystyce. Również w ostatnim siedmiopunktowym przesłaniu UNWTO dla sektora turystycznego z marca 2009 roku zostało zasugerowane zintensyfikowanie wykorzystania PPP m.in. jako jeden ze sposobów przeciwdziałania skutkom kryzysu4. Problematyka implementacji partnerstwa publiczno-prywatnego do polskiej branży turystycznej była wielokrotnie podejmowana na łamach różnego rodzaju opracowań naukowych i na wielu konferencjach naukowo-branżowych, m.in. na IV Gremium Ekspertów Turystyki w 2008 roku, na którym dyskutowano wykorzystanie PPP m.in. do budowania systemów informacji turystycznej. Możliwości wykorzystania PPP szeroko omawiane były także w trakcie realizacji największego projektu szkoleniowo-doradczego dla branży turystycznej Turystyka Wspólna Sprawa. Współorganizowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości projekt dofinansowała Unia Europejska z Europejskiego Funduszu Społecznego. Przedsięwzięcie skierowane było głównie do przedsiębiorców,przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego oraz organizacji wspierających rozwój turystyki. Jednak w Polsce, mimo palącej od 18 kwietnia 2007 konieczności inwestycji związanych z EURO 2012, w obliczu wzmagającego się osłabienia koniunktury gospodarczej w 2008 roku i malejącej ilości środków publicznych, nawet mimo funkcjonowania już ustawy z 28 lipca 2005 o partnerstwie publiczno-prywatnym, liczba projektów realizowanych tą metodą w porównaniu do innych państw jest znikoma, niestety, także w turystyce i rekreacji.(fragment tekstu)
EN
Public-private partnership has been successfully used to carry out a growing number of projects in many countries around the world for many years. Despite the incoming slowdown of Polish economy when evident shortage of public funds is signifi cantly rising and importance of implementing such cooperation is becoming more and more remarkable, despite the process of preparations for EURO 2012 revealing increasing imperfection, even despite the binding force of Public-Private Partnership Act from 2005 examples of PPP in Poland are very rare. Unfortunately, Polish tourist and recreation market still has not been providing many cases of public-private partnerships too.(original abstract)
Twórcy
  • Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku
Bibliografia
  • J. Zysnarski, Partnerstwo publiczno-prywatne, teoria i praktyka, ODDK Sp. z o.o., Gdańsk 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171364315

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.