Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Importance of the Pilgrimage Route of St. James in Developing a Tourism Product Zonal Selected Communities of Ślęża
Języki publikacji
Abstrakty
Wykreowanie oryginalnego i identyfikowalnego z obszarem produktu turystycznego uwarunkowane jest wieloma czynnikami o charakterze społecznym i strukturalnym, a także umiejętnością posługiwania się instrumentami planistycznymi, ekonomicznymi i prawnymi. Przeprowadzone w Polsce w latach 90. XX w. przekształcenia systemowe dostarczyły niezbędnych ku temu warunków, w tym zwłaszcza w nowo tworzonym układzie regionalnym i lokalnym. W odniesieniu do kultury czy turystyki niezwykle istotnym efektem zaistniałych zmian systemowych było usamodzielnienie się i wzrost znaczenia ekonomicznego jednostek samorządu terytorialnego oraz kierowanie środków budżetowych w zgodzie z potrzebami i zrównoważonym rozwojem zarządzanych przez nie obszarów.(fragment tekstu)
The article presents the importance of the route St. James in building and operating a tourism product municipalities of Ślęża. Activity of local governments, businesses and NGOs municipalities Ślęża - Zona: Sobotka, Marcinowice, Mietków, Dzierzoniow and Niemcza for tourism and recreation, among others, contributed to initiate and create Ślęża Way St. Jacob. Definitely the most important role in the creation and establishment of the trail has played a foundation of the Franciscan Village. Location in the four municipalities of Ślęża, in addition to historical and religious dimension, it also has the organizational and spatial conditions. The central part of the course of the route are the two communities meet the basic conditions for building and operation of area tourism product(author's abstract)
Rocznik
Strony
315--325
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu
autor
- Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu
Bibliografia
- M. Czekański, K. Burski, Drogami św. Jakuba, Wyd. M., Kraków 2010.
- S. Burdziej, ks. W. Miszewski, P. Rochman, Droga św. Jakuba, Toruńskie, Wyd. Diecezjalne, Toruń 2004.
- B. Meyer, Znaczenie strategii rozwoju w kreowaniu obszarowego produktu turystycznego, w: Gospodarka turystyczna w regionie, red. A. Rapacz, AE we Wrocławiu, Wrocław 2006.
- J. Kaczmarek, A. Stasiak., B. Włodarczyk, Produkt turystyczny, PWE, Warszawa 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171364721