PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 5 | 61--67
Tytuł artykułu

Brand Competition Among Mobile Phone Operators on the Polish Market

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Konkurowanie marką przez operatorów telefonii mobilnej na rynku polskim
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Defining a brand is not easy because of its multidimensional nature and perception in the context of various phenomena pertaining to a product, service and a firm. Brand can mean various things. The major association it evokes is high quality. Potential clients are willing to pay more for a brand product, that is a product of high quality. This factor is the most important link in winning their loyalty. Only a satisfied client can develop their long-term attachment to a company.(fragment of text)
Definiowanie marki nie jest łatwe ze względu na jej wielowymiarowy charakter i sposób postrzegania w kontekście różnych zjawisk, jakim podlega dany produkt, usługa lub firma. Termin marka ma różne znaczenie. Najsilniej jest jednak utożsamiane z wysoką jakością. Potencjalni klienci skłonni są zapłacić więcej za produkt markowy, czyli taki, który ma wysoką jakość. Czynnik ten jest najważniejszym ogniwem w pozyskiwaniu lojalności klienta. Tylko zadowolony klient może okazać w przyszłości swoje przywiązanie do firmy. Rynek usług telekomunikacyjnych w Polsce przekroczył w 2007 roku wartość 40 mld PLN i ciągle rośnie. Tendencja wzrostu będzie się zmniejszać powoli, co jest efektem nasycenia rynku. W tej sytuacji rola marki w połączeniu z jakością usługi będzie odgrywać coraz większą rolę na rynku usług telefonii mobilnej. Kreowana marka usługi telekomunikacyjnej jest ważnym zadaniem operatorów lub działających w ich imieniu grup eksperckich. Zastosowanie odpowiedniej strategii dla marki powinno dostarczyć dużo pozytywnych informacji obecnym i potencjalnym nabywcom, potwierdzających celowość zakupu danej usługi. W dobie Internetu poszerzają się możliwości kreowania marki. Ważne jest, aby zachować synergię między tradycyjnymi formami kreowania marki i wirtualnymi.(abstrakt autora)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • J. Kall, Silna marka, istota i kreowanie , PWE, Warsaw 2001
  • P. Kotler, Marketing analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola , Gebethner i Ska, Warsaw 1994
  • K. Dębek, Komórkowa awangarda (Cellular avant-guard), Forbes, Premium Brand Report, Brands in Poland 2007, June 2007, p. 90-92
  • K.G. Strouse, Marketing Telecommunications Services, New Approaches For a Changing Environment, Artech House Inc., Boston, London 1999
  • J. Altkorn, Strategia marki (Branding Strategy), PWE, Warsaw 1999
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171364793

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.