PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 14 Funkcjonowanie i rozwój przedsiębiorstw w gospodarce rynkowej | 55--64
Tytuł artykułu

Badania ekonomiki usług telekomunikacyjnych w grupie klientów indywidualnych - analizy statystyczne w przekrojach kategorii połączeniowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Research in Economics of Telecommunication Services within the Group of Individual Clients - Statistical Analysis of Connection Categories
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest więc przedstawienie wyników badań w podejściu cogodzinnym, dotyczącym przebiegów zapotrzebowania na usługi operatora telekomunikacyjnego w grupie abonentów indywidualnych w ciągu doby roboczej. Materiał empiryczny został udostępniony przez jednego z operatorów telekomunikacyjnych. Wykorzystane do analiz dane stanowiły zliczane co godzinę impulsy połączeń wychodzących generowanych przez klientów indywidualnych w ciągu wybranej doby roboczej z okresu roku. Prezentację badań ograniczono do analizy rynku w jednym rodzaju przekrojów tj. kategorii połączeniowych. W ramach analiz badano zatem odrębnie połączenia indywidualne w przekrojach następujących kategorii połączeń: I - sieć Internet (tylko połączenia impulsowe) K - sieci komórkowe, LP - lokalne zewnętrzne (poza sieć operatora), LW - lokalne wewnętrzne (do sieci operatora), MM - międzymiastowe, MN - międzynarodowe, P - pozostałe (0 70xx, 0 80xx, 9xx, sieci przywoławcze). Zaprezentowane wyniki analiz poszerzają naukowe podstawy ekonomiki rynku telekomunikacyjnego w badanym zakresie popytu na usługi połączeniowe, mogą stanowić propozycje analityczne badania ruchu telekomunikacyjnego, jak również dostarczają przesłanek do konstrukcji narzędzi prognostycznych. (abstrakt oryginalny)
EN
This article includes description of analysis results of the each-hour demand for telecommunication operator services within the individual client group during a working day of 24 hours against connection categories. One presented an economy-based substantiation of conducting the undertaken research, as well as results of analyses of category influence on the run of connection services within the group of individual clients, and the author's findings based on these analyses. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Cieślak M. (red.), Prognozowanie gospodarcze. Metody i zastosowania, PWN, Warszawa 2005.
  • Dittmann P., Dittmann I., Szabela-Pasierbińska E., Szpulak A., Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2009.
  • Dittmann P., Prognozowanie w przedsiębiorstwie. Metody i ich zastosowanie, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2008.
  • Luszniewicz A. (red.), Statystyka w zarządzaniu, Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Białymstoku, Białystok 2003.
  • Luszniewicz A., Słaby T., Statystyka z pakietem komputerowym STATISTICATM PL, teoria i zastosowanie, Wydawnictwo C.H. BECK, Warszawa 2003.
  • Mynarski S., Analiza danych rynkowych i marketingowych z wykorzystaniem programu STATISTICA, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2003.
  • Sobczyk M., Prognozowanie. Teoria, przykłady, zadania, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2008.
  • Zeliaś A., Pawełek B., Wanat S., Prognozowanie ekonomiczne. Teoria, przykłady, zadania, PWN, Warszawa 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171364825

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.