PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 58 E-gospodarka w Polsce. Stan obecny i perspektywy rozwoju. Część II | 571--578
Tytuł artykułu

Zarządzanie przez wartości jako podstawa trwania i rozwoju organizacji - teoria i praktyka

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Management by Values as a Base of Organization Operation and Development - Theory and Practice
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zagadnienie wartości, które przez lata było uznawane przez menedżerów za "zbyt miękkie", aby mogło być włączone w jakiekolwiek poważne podejście do zarządzania, teraz stało się centralną częścią w dyskusjach o organizacyjnej strategii i zmianach. Pojawiające się publikacje wskazują na rosnące znaczenie wykorzystania wartości w procesie zarządzania organizacjami. Celem niniejszego opracowania jest wskazanie, na podstawie literatury, możliwości, jakie niesie ze sobą ta metoda zarządzania dla przetrwania i rozwoju organizacji i sprawdzenie, czy w Poczcie Polskiej, organizacji przechodzącej głębokie zmiany, zarządzający odwołują się do wartości i korzystają z możliwości, jakie ta metoda ze sobą niesie. (fragment tekstu)
EN
The article concentrate on the reasons and consequences of implementation management by values in modern organization. As the researches shows, it is a management methods which is developing rapidly all over the world. In article we checked if management by values is implemented in Poczta Polska SA. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Cialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi, Teoria i praktyka, GWP, Gdańsk 2001.
  • Collins J.C., Porras J.I., Built to Last: Successful Habits of Visionary Companies, Harper-Collins, New York 1994.
  • Dolan S.L., Garcia S., Managing by Values. Cultural redesign for strategic organizational change at the dawn of the twenty-first century, Journal of Management Development, Vol. 21 No. 2, 2002.
  • Ferguson J., Milliman J., Creating Effective Core Organizational Values. A Spiritual Leadrership Approach, International Journal Of Public Administration, No. 31, 2008.
  • Fura M., Poczta Polska chce odzyskać klientów biznesowych, Gazeta Prawna 19/02/2010.
  • Glinkowska B., Zarządzanie procesem tworzenia grupy kapitałowej na rynku usług pocztowych w Polsce na przykładzie przedsiębiorstwa państwowego Poczta Polska, rozprawa doktorska, Łódź, 2008.
  • Kanter R.M., Transforming Gigants, Harvard Business Review, January 2008.
  • Kłodecka M., Poczta nie donosi. Gdzie są listonosze? Gazeta Wyborcza, 30/03/2008.
  • Lencioni P.M., Make your Values Mean Something, Harvard Business Review, July 2002.
  • Raport Corporate Values Index 2009, www.onboard.pl
  • Raport Stowarzyszenia Konsumentów Polskich www.skp.pl
  • Stachowicz-Stanusch A., Potęga wartości. Jak zbudować nieśmiertelną firmę. Wyd. Helion, Gliwice 2007.
  • Stachowicz-Stanusch A., Rozwój głównych wartości przedsiębiorstwa na podstawie najlepszych praktyk firm Microsoft, Saturn Corporation i American Express, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, 6/2008.
  • Stachowicz-Stanusch A., Zarzadzanie poprzez wartości. Perspektywa rozwoju współczesnego przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2004.
  • Stanisławska A., Poczta rozpoczęła walkę o internetowych klientów, Rzeczpospolita 2/02/2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171364909

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.