PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 15 Uwarunkowania realizacji strategii rozwoju polskich portów morskich | 151--160
Tytuł artykułu

Wpływ rozwiązań logistycznych na funkcjonowanie terminali kontenerowych w polskich portach morskich

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Impact of Logistics Solutions on the Functioning of Container Terminals in Polish Seaports
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Czynnikiem pozostającym poza bezpośrednim oddziaływaniem zarządców portów są również uwarunkowanie środowiskowe. Uwarunkowania te można traktować w sposób szeroki, w którym pod uwagę należy brać tak zwane warunki środowiskowe (naturalne cechy środowiska lokalizacji portu), oraz wąski, w którym podstawowym obszarem zainteresowania są regulacje dotyczące oddziaływania portu na środowisko. Działalność portowa generuje bowiem wiele negatywnych efektów zewnętrznych, których skalę należy ograniczać poprzez implementacje odpowiednich przepisów i porozumień. Co więcej, tworzenie takich formalnych ram działalności portowej odbywa się zarówno na poziomie regionalnym, krajowym, bałtyckim, europejskim, jak i światowym.(fragment tekstu)
EN
The main area of interest of the Polish seaports authorities is a port development. These challenge could be implemented by intensive development (activation of seaports operation on the basis of existing infrastructure) or extensive progress (new infrastructural investments). One of the crucial restriction of contemporary seaports development are environmental issues. Limitation of the negative influence of the transport system in Europe is a crucial element of EU common transport policy. For that reason, the development process of seaports is related on the specific rules, agreements or conventions (e.g. Natura 2000, Helcom, Marpol). It could be stated that the environmental protection limits the tempo of seaports growth and making the investments more and more expensive. On the other hand, the maritime transport and the seaports are an environmental - friendly alternative for European transport. So, the huge support by activities and initiatives like SSS, MoS or Marco Polo is contributed to these part of transport market.(original abstract)
Twórcy
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
Bibliografia
  • Bensalhia J., All systems go, "Portstrategy" 2011, nr 2 (1030), s. 41-43.
  • Podręcznik użytkownika Systemu TOS - SM Tideworks/Mainsail BCT.
  • Sieński J., Tłok w porcie gdańskim, "Polska. Dziennik Bałtycki" 2011, nr 67 (20180), s. 18.
  • Stareńczak P.B., Nowe rekordy, "Nasze Morze" 2011, nr 6.
  • Trochymiak B., Morskie terminale kontenerowe stają się podstawą globalnych łańcuchów logistycznych, "Gazeta Prawna. Morskie terminale kontenerowe" 2008, nr 104 (2226), s. 1.
  • http://portszczecin.deutschebahn.com
  • www.portalmorski.pl
  • www.portgdansk.pl
  • www.port.gdynia.pl
  • www.tideworks.com.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171365103

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.