PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 15 Relacyjne aspekty zachowań konsumenckich | 137--145
Tytuł artykułu

Wpływ nowoczesnych technologii na zachowania konsumentów

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Impact of High-Tech on Consumer Behaviours
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jednym z głównych czynników zmian w zachowaniach konsumentów są nowoczesne technologie (high-tech), rozumiane jako zaawansowane rozwiązania technologiczne i zastosowania najnowszych odkryć naukowo-badawczych w praktyce. Nowoczesne technologie występują w całym procesie gospodarowania. W niniejszych rozważaniach uwagę koncentrujemy na ostatnim ogniwie tego procesu - konsumpcji, a ściślej na zachowaniach konsumentów związanych z nabywaniem i konsumpcją/użytkowaniem produktów high-tech oraz usług świadczonych przy wykorzystaniu high-tech lub na ich podstawie. Nowoczesne technologie współkształtują zachowania konsumentów zarówno te zakupowe (nabywanie produktów i usług), jak i konsumpcyjne (spożycie/ użytkowanie produktów, korzystanie z usług). Efekty tego działania są dla konsumentów z reguły korzystne, ale też wyrażają się w następstwach szkodliwych dla szeroko pojętego zdrowia jednostek i społeczeństwa. Obrazuje to poniższa analiza, przeprowadzona na przykładzie zachowań konsumentów w wieku od 18 do 34 lat - młodych, dynamicznych i jednocześnie bardziej niż inne grupy konsumentów otwartych na wszelkie nowości, w tym technologiczne.(fragment tekstu)
EN
The report focuses on the impact of modern technology (high tech) on consumer behavior. It shows the changes in consumer shopping process and consumer behavior as the effects of the use of high-tech in the process of purchasing and consumption. Report indicates the similarity of strengthened changes in the behavior of Polish consumers to the global trends of consumer behavior. Report also includes evaluation of these changes in terms of the emergence of the benefits and effects harmful to consumers. The analysis was conducted on the example of consumers aged 18-34 years.(original abstract)
Twórcy
  • Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Barber B., Skonsumowani. Jak rynek psuje dzieci, infantylizuje dorosłych i połyka obywateli, Muza, Warszawa 2008.
  • Bywalec Cz., Konsumpcja w teorii i praktyce gospodarowania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2000.
  • Moses E., The $100 Billion Allowance - Accesing the Global Teen Market, John Wiley & Sons, New York 2002.
  • Oblicza konsumpcjonizmu, B. Mróz (red.), Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2009.
  • Uwarunkowania rozwoju aktywności społeczno-zawodowej ludzi młodych, A. Olejniczuk-Merta (red.), Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Warszawa, 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171365721

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.