PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 41 Marketing przyszłości: Trendy. Strategie. Instrumenty. Partnerstwo w marketingu | 570--578
Tytuł artykułu

Współpraca partnerska regionów - wybrane przykłady

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Partnership Cooperation of Regions - Chosen Examples
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule podjęto problematykę współpracy partnerskiej regionów i jej wpływu na ich rozwój. Przedstawiono wybrane przykłady takiej współpracy, która obejmuje różne dziedziny. W obecnych warunkach jest ona pożądana, gdyż przynosi wiele korzyści, m.in. szybszy rozwój, możliwość ubiegania się o środki unijne. Niestety niektóre regiony nadal traktują się jak konkurentów, co utrudnia współpracę na zasadzie partnerskiej.(abstrakt oryginalny)
EN
The paper considers the issues partnership cooperation of region and its impact on their development. Chosen examples of such cooperation, which covers various areas, were presented. The existing of such cooperation is desired in current conditions, as it brings many benefits, among others faster development, possibilities of granting for EU funds. Unfortunately some regions still treat one another as competitors, what makes the partnership cooperation harder.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • A. Szromnik: Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku. Wolters Kluwer, Kraków 2007.
  • E. Rudawska: Lojalność klientów. PWE, Warszawa 2005.
  • A. Sulejewicz: Partnerstwo strategiczne. Modelowanie współpracy przedsiębiorstw. Monografie i Opracowania nr 427, Wydawnictwo SGH, Warszawa 1997.
  • A. Pluta-Zaremba: Wpływ handlu elektronicznego na budowanie długookresowych relacji partnerskich między podmiotami gospodarczymi. W: Systemy zarządzania wiedzą i innowacją w polskich przedsiębiorstwach (w warunkach wejścia do UE). Red. A. Sosnowska. Wydawnictwo SGH, Warszawa 2004, s. 97.
  • J.T. Mentzer, S. Min, Z.G. Zacharia: The nature of interfirm partnering in supply chain management. "Journal of Retailing" 2000, vol. 76, no. 4, s. 550.
  • P. Cheverton: Zarządzanie kluczowymi klientami. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001.
  • C. Black, A. Akintoye, E. Fitzgerald: An analysis of success factors and benefits of partnering in construction. "International Journal of Project Management" 2000, no. 18, s. 423.
  • M. Czeszejko-Sochacka, E. Grzędzińska: Zasada partnerstwa w procesie wdrażania funduszy strukturalnych w Polsce. W: Partnerstwo w regionie. Red. J. Karwowski. PTE, Szczecin 2004, s. 274.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171365729

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.