PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 16 Tendencje zachowań konsumenckich na regionalnym rynku | 137--148
Tytuł artykułu

Preferowane kanały dystrybucji w bankowości detalicznej (w świetle badań)

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Customers' Channel Preferences in Retail Banking
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rozwój technologii informatycznych, szybkie tempo postępu technicznego oraz nasilająca się konkurencja ze strony pozostałych uczestników rynku finansowego powodują, że banki koncentrują się na rozwijaniu tradycyjnej sieci dystrybucji. Stacjonarna infrastruktura bankowa uzupełniana jest wieloma elektronicznymi kanałami dystrybucji. Wysoka spójność tradycyjnych kanałów dystrybucji z nowoczesnymi formami sprzedaży przyczynia się do podniesienia poziomu satysfakcji klienta oraz pozwala na znaczną redukcję kosztów działalności przy zachowaniu efektów skali. Banki coraz częściej stosują strategię tzw. multichannel banking, która polega na sprzedaży produktów w różnych kanałach dystrybucji jednocześnie, dzięki czemu klient ma możliwość wyboru najwygodniejszej formy zakupu w dowolnym miejscu i czasie.W celu zbadania preferencji nabywców na rynku usług bankowych przeprowadzono badania empiryczne, które stanowiły źródło danych dotyczących postaw i opinii klientów indywidualnych odnośnie wybranych kanałów dystrybucji stosowanych w bankowości detalicznej. Badania miały charakter diagnostyczny, pozwalający na analizę stopnia zróżnicowania zachowań konsumentów indywidualnych na rynku usług bankowych.(fragment tekstu)
EN
Two main trends - development of technology and Internet introduce significant changes to marketing practice. IT (road network) makes possible to create an individual customer profile which leads to tailored of his needs and preferences in niches or even global markets. Integrated distribution strategy effectiveness relays on analysis of interactions and adaptation to customer needs by using different channels. It is envisaged that integrated distribution - channel strategy could improve the communication between company and clients and make the relationship more effective.(original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Białostocka
Bibliografia
  • Kędzior Z., K. Karcz, Badania marketingowe w praktyce, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007.
  • Mynarski S., Praktyczne metody analizy danych rynkowych i marketingowych, Kantor Wydawniczy ZAKAMYCZE, Zakamycze 2000.
  • Smaga M., Jak Polacy korzystają z kont bankowych?, raport Money.pl, Wrocław, marzec 2007, s. 2.
  • Wykorzystanie technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w gospodarstwach domowych i przez osoby prywatne w 2007 r., GUS, s. 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171365739

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.