PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 16 Tendencje zachowań konsumenckich na regionalnym rynku | 159--170
Tytuł artykułu

Nowe rozwiązania w zakresie praw konsumenta na rynku usług pasażerskiego transportu kolejowego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
New Solutions for the Consumers Rights in the Market of Railway Passangers Transport
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rynek pasażerskiego transportu kolejowego ulega radykalnym zmianom. Jak twierdzą P. Kotler i J.A. Caslione, w okresie turbulencji zmieniają się klienci i ich zachowania. Zatem przedsiębiorstwa oferujące kolejową usługę przewozu osób także muszą się zmieniać. Znany jest już kierunek tych zmian w wyniku wprowadzenia przez interesariusza zewnętrznego (Komisję Europejską) kreującego politykę, nowych wymagań wobec swoich usług. A skoro już znany jest kierunek zmian i skutki nowych potencjalnych zachowań klientów, należy odpowiednio dopasować swoją ofertę. Współczesny klient usługi transportowej, świadomy swych praw, może kształtować zmiany na rynku przez zmianę swoich zachowań.(fragment tekstu)
EN
In this paper we present new solutions related to the introduction of the law, protecting the purchaser of transportation service in railway transport. Client of transport service has become the subject of rights, the protected subject. Thus, customer's behavior and its negotiating position become radically different from the past. The liability of service providers to recipients of transportation services grows. Obligations of the railway company to its customers, for example in terms of quality of service, increase the competitive potential, and in effect enforce the actors involved in the provision of services to include them in the marketing strategies on the market.(original abstract)
Twórcy
  • Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie; Urząd Transportu Kolejowego w Warszawie
  • Urząd Transportu Kolejowego
Bibliografia
  • Antonowicz M., Strategia regulacyjna dla rynku transportu kolejowego, "Problemy Zarządzania" 2008, nr 1, s. 40.
  • Bełkowski J., O zadaniach rzecznika odbiorców paliw i energii, Biuletyn URE 5/2002.
  • Kotler Ph., Caslione J.A., Zarzadzanie i marketing w erze turbulencji, MT Biznes Warszawa 2009.
  • Nachyła D., Pięć działań ze strefy regulacyjnej, które mogą zmienić rynek kolejowych przewozów pasażerskich w Polsce, Materiały pokonferencyjne z konferencji Perspektywy rozwoju kolejowych przewozów pasażerskich w Polsce Deloitte Business Consulting S.A. 2010 r.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171365743

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.