PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 16 Tendencje zachowań konsumenckich na regionalnym rynku | 171--182
Tytuł artykułu

Specyfika zachowań młodych Polaków na rynku turystycznym (na podstawie wyników badań własnych)

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Specificity of Behaviours of Young Poles in the Tourist Market (Based on Results of Own Research)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Turystyka przynosi człowiekowi wiele rozlicznych korzyści i dlatego powinna stanowić niezbędny element życia już młodego pokolenia. Niestety, nie każda młoda osoba dostrzega jej pozytywne skutki i przez to nie chce w niej uczestniczyć. Z drugiej strony, nie każdy młody człowiek może podejmować aktywność turystyczną, a powodów takiego stanu rzeczy jest wiele. Jeżeli już jednak młodzież zdecyduje się na uprawianie turystyki, to w swym zachowaniu podczas wyjazdu wykazuje pewną specyfikę. Celem artykułu jest zaprezentowanie takich odmienności postaw młodych Polaków na rynku turystycznym. Wybór Polski jest o tyle istotny, gdyż, jak dowodzą badania Eurostatu, kraj nasz plasuje się w czołówce państw europejskich pod względem odsetka młodzieży podejmującej aktywność turystyczną. Praca ma charakter teoretyczno-empiryczny. W pierwszej części krótko scharakteryzowano funkcje turystyki w odniesieniu do młodego człowieka. Następnie wyszczególniono podstawowe determinanty uczestnictwa młodzieży w ruchu turystycznym, jak również wskazano czynniki kształtujące ich zachowania podczas wyjazdów. Bazę empiryczną opracowania stanowiły wyniki badań nad aktywnością turystyczną Polaków przeprowadzonych w 2009 roku przez pracowników Katedry Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.(fragment tekstu)
EN
A purpose of the article is to present the differences of attitudes of young Poles in the tourist market. The paper has a theoretical-empirical character. In the first part the functions of tourism for the young man were briefly characterized. Next, the fundamental determinants of youth participation in tourist traffic were outlined, as well as the factors influencing their behavior during travel were identified. The results of research on the tourist activity of the Poles carried out in 2009 by employees of the Tourism Department Krakow University of Economics were the empirical part of work.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Alejziak W., Turystyka w obliczu wyzwań XXI wieku, Albis, Kraków 1999.
  • Gaworecki W.W., Turystyka, PWE, Warszawa 2003.
  • Kompendium wiedzy o turystyce, G. Gołembski (red.), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa - Poznań 2002.
  • Middleton V.T.C., Marketing w turystyce. PAPT, Warszawa 1996.
  • Niemczyk A., Seweryn R., Uczestnictwo w kulturze jako motyw zachowań turystycznych - studium teoretyczno-empiryczne, w: W kręgu humanistycznej refleksji nad turystyką kulturową, M. Kazimierczak (red.), AWF w Poznaniu, Poznań 2008, Seria: Monografie nr 388, s. 159-162.
  • Polacy wolą wypoczywać, "Rynek Turystyczny" 2008, nr 7/274, s. 4.
  • Seweryn R., Wewnętrzne wyznaczniki aktywności turystycznej Polaków, "Problemy Turystyki", IT, Warszawa 2004, nr 3-4, s. 20-31.
  • Społeczno-ekonomiczne determinanty uczestnictwa społeczeństwa polskiego w turystyce, temat nr: 28/KT/2/09/S/49, kierownik prof. UEK dr hab. Józef Sala, maszynopis.
  • Tauber E., Turystyka a wychowanie w oczach badanych nauczycieli, w: W. Siwiński, R.D. Tauber, E. Mucha-Szajek (red.), Czas wolny. Rekreacja. Turystyka. Hotelarstwo. Żywienie, Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Gastronomii w Poznaniu, Poznań 2003, s. 473-476.
  • Żabińska T., Zachowania turystyczne gospodarstw domowych. Uwarunkowania. Prawidłowości. Przyszłość, Prace Naukowe AE w Katowicach, AE Katowice 1994.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171365745

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.