PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 16 Tendencje zachowań konsumenckich na regionalnym rynku | 203--213
Tytuł artykułu

Postawy i zachowania młodych konsumentów polskich i niemieckich na rynku żywności ekologicznej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Attitudes and Behaviour of Young Polish and German Consumers on the Organic Food Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Nabywcy w wysoko rozwiniętych społeczeństwach coraz częściej demonstrują swoją świadomość ekologiczną, stąd wzrasta zainteresowanie szeroko pojętym ekoprzemysłem oraz ekokonsumpcją, w tym żywnością ekologiczną. Celem badań było określenie podstawowych wyróżników zachowań młodych konsumentów polskich i niemieckich na rynku produktów ekologicznych. Badania miały charakter badań ankietowych. Wykazane w materiale regionalne podobieństwa i różnice w zakresie postaw i zachowań młodych konsumentów polskich i niemieckich na rynku żywności ekologicznej wydają się spowodowane głównie poziomem edukacji ekologicznej, stopniem rozwoju rynku tej żywności w Polsce i Niemczech oraz czynnikami ekonomicznymi. Przy bardzo pozytywnym nastawieniu obu grup narodowościowych do badanej formy żywności jej udział w codziennym żywieniu jest nadal dość ograniczony, aczkolwiek wyższy w Niemczech niż Polsce. Podstawowym motywem spożywania produktów ekologicznych są, według wszystkich badanych, jej cechy zdrowotne. (fragment tekstu)
EN
The material presents the results of the comparative analysis of attitudes and behaviors of young polish and german consumers on the organic food market in Poland and Germany. The level of awareness and attitudes of both populations against this form of food was specified. The similarities and differences in terms of: motivation and the factors influencing the purchase of organic food products, degree of organic foods usage in daily diet of examined consumers and preferences for different groups of organic food were indicated. The presented evaluation of selected quality parameters of organic food market in Poland and Germany in relation to the needs and expectations of consumers was presented in this paper.(original abstract)
Twórcy
  • Akademia Morska w Gdyni
  • Akademia Morska w Gdyni
Bibliografia
  • Jeżewska-Zychowicz M., Zachowania żywieniowe i ich uwarunkowania, Wyd. SGGW, Warszawa 2007.
  • Mazur J., Zarządzanie marketingiem usług, Wyd. Difin, Warszawa 2002.
  • Mazurek-Łopacińska K., Polacy wobec nowych tendencji w konsumpcji, IRWiK, Warszawa 2003.
  • Pilska M, M. Jeżewska-Zychowicz, Psychologia żywienia, Wyd. SGGW, Warszawa 2008.
  • Rembiałkowska E., Zdrowotna i sensoryczna jakość ziemniaków oraz wybranych warzyw z gospodarstw ekologicznych, SGGW, Warszawa 2000.
  • Szołtysek K., Zarys problematyki żywności ekologicznej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2004.
  • Światowy G., Zachowania konsumentów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
  • Zabrocki R., Znaczenie badań konsumenckich w kształtowaniu jakości i konkurencyjności usług żywieniowych, w: Zarządzanie przedsiębiorstwem w warunkach konkurencji. Determinanty konkurencyjności przedsiębiorstw, cz. II, M. Juchniewicz (red.), Wydawnictwo UWM w Olsztynie, Olsztyn 2006, s. 359-36.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171365757

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.