PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 16 Tendencje zachowań konsumenckich na regionalnym rynku | 215--226
Tytuł artykułu

Preferencje konsumentów w zakresie wyboru miejsca nabywania żywności ekologicznej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Consumer Preferences in the Choice of Place of Purchase of Organic Food
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W ostatnich latach wzrosło zainteresowanie ekożywnością, co związane jest z nałożeniem się trendów związanych ze zdrowym stylem życia konsumentów i odżywiania się, a także upowszechnianiem informacji o szkodliwości niektórych składników znajdujących się w masowo produkowanej żywności oraz epidemiach, jakie dotknęły zwierzęta hodowlane.Warto jednak, aby podmioty już oferujące ekożywność zwróciły uwagę na zróżnicowanie oczekiwań nabywców, ponieważ przy jej rosnącej dostępności nasilać się będzie konkurencja pomiędzy sklepami oraz stoiskami w sklepach lub centrach handlowych. Dlatego też za cel niniejszego artykułu przyjęto identyfikację czynników wpływających na preferencje konsumentów odnośnie placówki z ekożywnością oraz ocenę postrzegania tych sklepów. W tym celu w listopadzie 2009 roku przeprowadzono w Poznaniu badanie ankietowe. Przeprowadzona segmentacja w oparciu o postawy względem placówek oferujących ekożywność pozwoliła zidentyfikować trzy segmenty, w stosunku do których można dostosowywać kompozycję instrumentów tworzących wizerunek placówki handlowej. (fragment tekstu)
EN
The article focuses on the results of research on the preferences and attitudes of buyers of organic food in terms of organic food stores. The factors determining the choice of place of purchase organic food were identified; also preferred channels of distribution The main in general are location and range of assortment. When we analyze preferences in three different segments of organic food buyers we may find, that trust and possibility to make other shopping are also very important for moderate or susceptible buyers. Price is not mentioned by most of the respondents, the same with sales promotion.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Boom na żywność BIO już wkrótce...?, http://biokurier.blogspot.com/2009/11/boom-na -zywnosc-bio-juz-wkrotce.html.
  • Dowling G.R., Measuring Corporate Images: A Review of Alternative Approaches, "Journal of Business Research" 1988, vol. 17, no 1, s. 27.
  • Drewnowska B., Rosną wydatki Polaków na ekożywność, "Rzeczpospolita" 25.11.2009, http://www.rp.pl/artykul/64435,396908_Rosna_wydatki_Polakow_na_ekozywnosc_.html, 29.03.2010.
  • Lindquist J., Meaning of Image, "Journal of Retailing" vol. 50 (zima 1974-1975), s. 31-32.
  • Martineau P., The Personality of Retail Store, "Harvard Business Review" 1958, no 36, s. 45-53.
  • Morschett D., Swoboda B., Foscht T., Perception of Store Attributes and Overall Attitude toward Grocery Retailers: The Role of Shopping Motives, "International Review of Distribution and Consumer Research" 2005, vol. 15, no 4, s. 423-447.
  • Nestorowicz R., Kanały dystrybucji na rynku żywności ekologicznej, "Przemysł Spożywczy" 2006, nr 12.
  • Rudnicki L., Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2000.
  • Samli A.C., Retail Marketing Strategy, Planning, Implementation and Control, Quorum Books, New York 1989.
  • Sawicka J., Certyfikowana żywność opiera się kryzysowi, "Supermarket Polska" 2009, nr 11, s. 39.
  • Sirieix L., Schaer B., Buying organic food in France - Habits and Trust, IFMA Congress, "Working Paper" 2005, nr 1, s. 2.
  • Strzałkowska S., Rynek żywności ekologicznej, "Handel nowoczesny" 2009, nr 6, s. 14-15 (www.handelnowoczesny.pl).
  • Torjusen H., Sangstad L., O'Doherty Jansen K., Karnes U., European Consumers' Conceptions of Organic Food, A Review of Available Research, SIFO, Professional report nr 4, 2004, s. 40; 68.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171365759

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.