PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 41 Marketing przyszłości: Trendy. Strategie. Instrumenty. Partnerstwo w marketingu | 130--139
Tytuł artykułu

Ocena sprawności rynkowego przepływu ekożywności w świetle wyników jakościowych badań marketingowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Evaluation of Organic Food Market Flow Efficiency According to the Results of Qualitative Marketing Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł jest studium dotyczącym obecnego stanu i funkcjonowania rynku żywności ekologicznej w Polsce. Jego celem jest ocena funkcjonowania łańcucha dystrybucyjnego i marketingowego na rynku ekożywności oraz wskazanie jego mocnych i słabych ogniw, co powinno być pomocne w usprawnianiu rynkowego jej przepływu od producenta do konsumenta. W badaniach wykorzystano podejście jakościowe. Dane pierwotne zebrano metodą pogłębionego wywiadu indywidualnego, w oparciu o scenariusz wywiadu. Przeprowadzona analiza pozwala stwierdzić, że rynkowy przepływ tej żywności jest daleki od oczekiwanego.(abstrakt oryginalny)
EN
The paper is a study of a present condition and functioning of organic food market in Poland. The goal of the paper is the analysis of distribution and marketing chain functioning on the Polish organic food market and presenting the chain's strong and weak links and to search for solutions which might help to improve the market flow of organic food from a producer to a consumer. Qualitative research method was applied in the research. Primary data was obtained by individual in-depth interview (IDI) using interview script. The carried out analysis allows claiming that the present situation on the organic food market is still far away from the perfect one.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Bibliografia
  • H. Willer, M. Yussefi: The Word of organic Aggiculture. Statistics and Emerging Trends 2008.
  • W. Łuczka-Bakuła: Rynek żywności ekologicznej. PWE, Warszawa 2007.
  • S. Pilarski: Development of Organic Food Market In Germany. "Olsztyn Economic Journal" 2008, nr 3 (1), s. 69-89.
  • S. Żakowska-Biemans, K. Gutkowska: Rynek żywności ekologicznej w Polsce i w krajach Unii Europejskiej. Wydawnictwo SGGW Warszawa 2003.
  • Podstawy ekonomii rynku i marketingu w gospodarce żywnościowej. Red. J. Żmija, L. Strzelczak Akademia Rolnicza w Krakowie, Kraków 1996.
  • A.M. Nikodemska-Wołowik: Jakościowe badania marketingowe. PWE, Warszawa 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171365983

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.