PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 41 Marketing przyszłości: Trendy. Strategie. Instrumenty. Partnerstwo w marketingu | 140--148
Tytuł artykułu

Możliwości oceny relacji metodą refleksji strategicznej

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Strategic Reflections Methodology Applicability in Evaluation of Relations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przyjmując konieczność uwzględnienia relacji w postępowaniu rynkowym przedsiębiorstw zorientowanych marketingowo, problemem do rozwiązania jest badanie charakteru oraz poziomu związków, a także ich wpływu na realizację funkcji marketingu w przedsiębiorstwie. Brak jest ugruntowanych narzędzi pozwalających na syntetyczną ich ocenę. Autor w publikacji zwrócił uwagę na wykorzystanie metody refleksji strategicznej do badania i syntetycznej oceny oraz możliwości kształtowania relacji przedsiębiorstwa z podmiotami jego otoczenia.(abstrakt oryginalny)
EN
The research on the features and level of relations and its influence on marketing in enterprises are an important problem for marketing oriented companies. There are no solid tools that allow estimating the relations in a synthetic way. The author of the paper takes into consideration the opportunity to adapt strategic reflections methodology for examination and synthetic estimation of relations between enterprises and subjects from their environment.(original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • K. Rogoziński: Nowy marketing usług. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 1998.
  • A. Payne: Marketing usług. PWE, Warszawa 1997.
  • J. Otto: Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie. Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2001.
  • K. Fonfara: Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw. PWE, Warszawa 2004.
  • Z. Martyniak: Metoda refleksji strategicznej. "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 1990, nr 4-6, s. 8.
  • Z. Martyniak: Organizacja i zarządzanie, 15 efektywnych metod. Antykwa, Kraków-Kluczbork 1997.
  • M. Rawski: Efekty synergii w metodzie refleksji strategicznej. "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 2002, nr 7, s. 6-8.
  • K. Obłój: Strategia organizacji. PWE, Warszawa 1998.
  • M. Rawski: Technika konfrontowania silnych i słabych stron z szansami i zagrożeniami w analizie SWOT. "Przegląd Organizacji" 2002, nr 3, s. 17-25.
  • P. Hadrian, M. Rawski: Własności różnych technik metody refleksji strategicznej - analiza porównawcza. "Przegląd Organizacji" 2008, nr 2, s. 4-9.
  • Z. Pierścionek: Strategie rozwoju firmy. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.
  • G.J. Hooley, J.A. Saunders, N.F. Piercy: Marketing strategy &competitive positioning. Prentice Hall Europe, London 1998.
  • R. Niestrój: Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.
  • M. Szymura-Tyc: zasoby i kompetencje marketingowe przedsiębiorstwa. "Marketing i Rynek" 2001, nr 5, s. 7-13.
  • A. Christopher, A. Payne, D. Ballantyne: Relantionship marketing. Butterworth Heinemann Ltd., Oxford 1994.
  • M. Nowak: Controling działalności marketingowej. PWE, Warszawa 2007.
  • Podręcznik marketingu. Red. M.J. Thomas, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171365989

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.