Warianty tytułu
Changes in Consumer Behavior in a Crisis - Myths or Facts?
Języki publikacji
Abstrakty
Prezentowane wyniki badań skłaniają do konkluzji, że kryzys gospodarczy wpłynął na zmiany postaw i potrzeb konsumenckich nie tyle w odniesieniu do zakupu produktów codziennego użytku, ile w zakresie świadomości konsumenckiej. Rośnie znaczenie zaufania i bezpieczeństwa. Konsumenci kierują się ku temu, co znane, pewne, ku tradycyjnym wartościom. Analitycy rynku wskazują, że konsumenci łatwiej akceptują zmianę używanych marek w kierunku tańszych odpowiedników. Starają się zachować swój styl życia, ale wydają mniej na jego urzeczywistnianie. Konsumenci stają się bardziej świadomi, rozważniej podejmują decyzje, staranniej planują zakupy i korzystają z ofert promocyjnych. Kryzys z pewnością wiele zmienia w gospodarce zarówno w skali globalnej, jak i lokalnej. Już obserwuje się zmiany stylu życia, wzrost znaczenia takich pojęć, jak lojalność, zaufanie, wiarygodność czy bezpieczeństwo. Fakt ten powoduje, że przed menadżerami stają nowe wyzwania. Będą musieli dokonywać precyzyjnej analizy potrzeb klientów, przeformułować strategie dotyczące oferowanych marek, zmodyfikować portfel produktów zgodnie z nowymi oczekiwaniami konsumentów.(fragment tekstu)
Issues concerning the behaviour of consumers is now becoming one of the more interesting theoretically and practically important issue, both in economic and other social sciences. Economic environment in Poland during the last two years has done through tremendous changes creating business uncertainty, increased risk business, and consumer concerns. The crisis certainly makes lots of changes in the economy, both global and local. The paper presents results of research conducted by independent research agencies as well as by the Department of Marketing, University of Szczecin on the impact of economic crisis on consumer behaviour.(original abstract)
Rocznik
Strony
283--292
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
- Czubkowska S., Polacy mają kryzys w nosie, "Dziennik", 29.10.2009.
- Gajewski S., Zachowanie się konsumenta a współczesny marketing, Wydawnictwo UŁ, Łódź 1997.
- Jaruga A., Nowak W., Szychta A., Rachunkowość zarządcza. Koncepcje i zastosowania, Wydawnictwo Społecznej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi, Łódź 2001.
- Komór J., Refleksje po seminarium "Konsumenci w obliczu recesji", www.ptbrio.pl (19.02.2009).
- Kreft J., Media a transfer zaufania w warunkach kryzysu, w: Kontrowersje wokół marketingu w Polsce. Niepewność i zaufanie a zachowania nabywców, L. Garbarski, J. Tkaczyk (red.), Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009.
- Machaj K., W święta nadal ruch - dynamika i struktura rynku FMCG w Polsce, www.marketing-news.pl (7.12.2009).
- Małysa-Kaleta A., Strategia konsumenta XXI wieku, w: Konsument, przedsiębiorstwo, przestrzeń, Z. Kędzior i in. (red.), t. 1, Wydawnictwo Uczelniane AE w Katowicach, Centrum Badań i Ekspertyz, Katowice 2004.
- Mazurek-Łopacińska K., Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa 2003.
- Mazurek-Łopacińska K., Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 1997.
- Metody wyceny spółki. Perspektywa klienta i inwestora, M. Panfi l, A. Szablewski (red.), Poltext, Warszawa 2006.
- Mitręga M., Marketing relacji. Teoria i praktyka, CeDeWu, Warszawa 2005.
- Polacy zmęczeni tematyką kryzysu, www.marketing-news.pl (9.02.2010).
- Rudawska E., Znaczenie relacji z klientami w procesie kształtowania wartości przedsiębiorstwa, WNUS, Szczecin 2008.
- Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa, B. Dobiegała-Korona, A. Herman (red.), Difin, Warszawa 2006.
- Zymoniuk Z., Zymoniuk J., Klient XXI wieku i wartość dla niego tworzona, Prace Naukowe Instytutu Organizacji i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej nr 71, Wrocław 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171366083