PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 15 Relacyjne aspekty zachowań konsumenckich | 343--351
Tytuł artykułu

Era prosumenta w edukacji

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Era of Prosumer in Education
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Analiza zachowań uczniów każe ich jednak traktować nie tylko jak klientów szkoły czy produkt szkolnej edukacji, lecz także w bardzo szerokim zakresie jako współtwórców tej usługi, czyli prosumentów. Można powiedzieć nawet, że ich udział w jej współtworzeniu jest bardzo znaczący. Również bardzo szeroko upowszechniają swoją wiedzę o dobrych i złych doświadczeniach oraz mają ogromny wpływ na wybory dokonywane przez innych. Nie da się zaprzeczyć, że fakt ten ma również negatywne konsekwencje dla szkoły. Istnieje uzasadniona potrzeba upowszechniania wśród kadry zarządzającej szkołami wiedzy na temat wykorzystania marketingu i Public Relations w instytucjach edukacyjnych.(fragment tekstu)
EN
In this paper basic issues connected with implementation of marketing management in education sphere in situation of more and more demanding clients are discussed. In spite of many objections and controversies as describing a pupil as a consumer (or client) is concerned, it seems that this trend must be accepted. Analysis of pupil's behavior shows that they are not only as common clients or an effect, a product, of school education. It results from a fact that pupils are co-creators of educational service as well, and moreover - their part in creation and design of this service is significant, so they can be called prosumers. In this paper it is underlined that pupils share their good and bad experiences from schools out, therefore they have a big role in taking decisions by other prospective-pupils. And next important conclusion is that schools managers need wider knowledge on how to use marketing conception and public relations tools in better functioning of educational institutions.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński, doktorantka
Bibliografia
  • Falkowski A., Tyszka T., Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2001.
  • Garbarski L., Zachowania konsumentów, PWE, Warszawa 2001.
  • Hall H., Marketing w szkolnictwie, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2007.
  • Hope E., Public Relations instytucji użyteczności publicznej, SPG, Gdańsk 2005.
  • Kotler Ph., Marketing. Analiza rynku konsumenta i zachowania nabywców, Dom Wydawniczy Rebis 2005.
  • Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola, Gebethner& Ska, Warszawa 1994.
  • Kumaniecki K., Słownik łacińsko-polski, PWN Warszawa 1982.
  • Marketing przyszłości, część I, G. Rosa, A. Smalec (red.), WNUS, Szczecin 2005.
  • Polski konsument i przedsiębiorstwo na jednolitym europejskim rynku, J. Karwowski (red.), WNUS, Szczecin 2005.
  • Toffler A., Trzecia fala, PIW, Warszawa 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171366109

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.