PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 15 Relacyjne aspekty zachowań konsumenckich | 353--364
Tytuł artykułu

Zakres zaangażowania nabywców finalnych w przygotowywanie oferty rynkowej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Scope of Customers' Engagement in Preparing Market Offer
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Świadomi swojej rynkowej roli nabywcy nie są więc barierą dla przedsiębiorstw (niestety, często postrzegają one to w taki sposób), ale katalizatorem aktywności marketingowej. Można wręcz powiedzieć, że ten fakt jest jednym z podstawowych warunków skutecznego konkurowania na współczesnym rynku, na którym dostępnych jest wiele podobnych ofert trudnych do wyróżnienia za pomocą ich cech materialnych nadawanych im przez producentów. Dlatego niezwykle ważna jest zmiana podejścia do adresatów oferty, w których nie powinno widzieć jedynie jej odbiorców, ale jednocześnie należy w nich dostrzegać jej współkreatorów, czyli prosumentów. Nasuwają się zatem w tym miejscu dwa pytania: 1) W jakim zakresie polscy nabywcy finalni uczestniczą w przygotowywaniu kierowanej do nich oferty rynkowej? 2) Czy polskich nabywców finalnych można określić mianem prosumentów, czyli "inteligentnych konsumentów"? Znalezienie na nie odpowiedzi jest głównym celem tego artykułu. Dążąc do jego realizacji, przeprowadzono pierwotne badania ankietowe.(fragment tekstu)
EN
In the article the problem of customers' participating in preparing market offer addressed to them was presented. On the base of the empirical researches the scope and the forms of this activity were described. The special attention was paid to barriers in customers' prosumption activity. The role of producers' honesty and necessity of building by them the market consciousness among customers was underlined too.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
Bibliografia
  • Baruk A., Wykorzystywanie Internetu i aktywizowanie nabywców finalnych przez polskie przedsiębiorstwa produkcyjne, w: Droga do aktywizowania polskich nabywców finalnych na rynku produktów spożywczych, A. Baruk (red.), Dom Organizatora, Toruń 2009, s. 225-238.
  • Kelly K., Nowe reguły nowej gospodarki, WIG Press, Warszawa 2001.
  • Mazurek-Łopacińska K., Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171366111

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.