PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 15 Relacyjne aspekty zachowań konsumenckich | 387--396
Tytuł artykułu

Domocentryzm a wirtualizacja zachowań konsumentów na rynku usług

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Home Consumption vs Virtualization of Consumer Behavior on the Service Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Procesy globalizacyjne, różnorodność stylów życia oraz kultur, postęp technologiczny wpływają na zachowania konsumentów, kształtując nową konsumpcję, która charakteryzuje się wysokim stopniem nasilenia takich zjawisk i procesów, jak domocentryzm czy wirtualizacja. Celem artykułu jest zarysowanie tendencji w zachowaniach konsumentów na rynku usług w kierunku domocentryzmu i wirtualizacji. Interesująca wydaje się problematyka współzależności obu trendów oraz ich implementacja na rynku usług. W pracy podjęta zostanie próba odpowiedzi na pytanie, w jakim stopniu konsumenci i ich gospodarstwa domowe zmieniają się po wpływem dostępu do nowych technologii komunikacyjno-informacyjnych i rozwoju społeczeństwa informacyjnego.(fragment tekstu)
EN
At present, one can observe a visible number of new tendencies of the consumer behavior that result from globalization, technological progress and stronger consumers' activity. Increased awareness of society, popularity of the Internet and the development of information and communication technologies influence the behavior of consumers on the market of services contributing to creation of such new tendencies as virtualization and home consumption. The article presents the above mentioned tendencies, the relations between them and their implementation on the service market. Particular attention is put on the impact of technological progress on these two tendencies.(original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach, doktorant
Bibliografia
  • Barney D., Społeczeństwo sieci, Wydawnictwo Sic!, Warszawa 2008.
  • Berbeka J., Nowe tendencje w zachowaniach konsumentów, "Marketing i Rynek" 1999, nr 1, s. 17.
  • Bywalec Cz., Konsumpcja w teorii i praktyce gospodarowania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • Bywalec Cz., Serwicyzacja konsumpcji w Polsce, w: Kierunki rozwoju marketing usług. Teoria i praktyka, A. Czubała, J.W. Wiktor (red.), Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Marketingu, Chrzanów 2002, s. 16-17.
  • Carpentier J., Konsument i konsumpcja w społeczeństwie postmodernistycznym, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Warszawie, Warszawa 1996.
  • Grodzka D., E-administracja w Polsce, "Infos" 2007, nr 18.
  • Jung B., Kapitalizm postmodernistyczny, "Ekonomista" 1997, nr 5, 6.
  • Olearnik J., Konsumpcja usług w Polsce. Diagnoza. Modelowanie. Kształtowanie, Wydawnictwo Uczelniane AE w Katowicach, Katowice 1990.
  • Pronovost G., Gdy praca staje się czasem wolnym, "Rzeczpospolita" 2000, nr 256.
  • Van Raaij F., Konsumpcja postmodernistyczna, w: Zachowanie konsumenta. Koncepcje i badania europejskie, M. Lambkin i in. (red.), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  • Wolny R., Wybrane czynniki determinujące konsumpcję usług w Polsce, w: Zachowania konsumentów - stagnacja czy zmiana?, Z Kędzior, G. Maciejewski (red.), Wydawnictwo Uczelniane AE w Katowicach, Katowice 2008, s. 53-54.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171366119

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.