Czasopismo
2009
|
nr 41 Marketing przyszłości: Trendy. Strategie. Instrumenty. Partnerstwo w marketingu
|
511--519
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Cooperation between Local Governments and Participants of Local Market in Creating Tourist Offer of a Region
Języki publikacji
Abstrakty
Atrakcyjną ofertę turystyczną regionu buduje niewątpliwie wielu różnych twórców. W działania kreujące turystyczny megaprodukt powinny być, dla ich skuteczności, zaangażowane wszystkie grupy interesów występujące na lokalnym rynku. Jednak powodzenie takich przedsięwzięć zależy również od rodzaju powiązań z sąsiednimi obszarami i umiejętności wykorzystania posiadanych przez nie atutów w budowaniu własnej, komplementarnej oferty. Powiązania takie mogą być rozpatrywane na poziomie lokalnym jak również szerzej - międzyregionalnym, a nawet międzynarodowym.(abstrakt oryginalny)
An attractive tourist offer of a region is composed is composed by many various attributes made by many various authors. All groups of interest that appear on the local market should be involved in order to ensure the efficiency of the actions creating tourism megaproduct. However, the success of those depends also on the character of connections with neighboring areas and on skills of availing their advantages to build own complementary offer. These connections could be analyzed on local level, but also on interregional and even international level.(original abstract)
Rocznik
Strony
511--519
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Politechnika Koszalińska
Bibliografia
- M. Florek: Podstawy marketingu terytorialnego. Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2007.
- J. Kaczmarek, A. Stasiak, B. Włodarczyk: Produkt turystyczny. PWE, Warszawa 2005.
- A. Szromnik: Marketingowa koncepcja stymulacji inwestycji zagranicznych w miastach i regionach. "Samorząd Terytorialny" 1999 nr 1-2, s.67.
- J. Gogolewska: Infrastruktura społeczna jako czynnik podniesienia konkurencyjności regionów na przykładzie Polski i niektórych państw UE. W: Konkurencyjność regionów. Red. M. Klamut. Wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław 1999, s. 182.
- A. Szromnik: Marketing terytorialny, Miasto i region na rynku. Oficyna Wolter Kluwers Business, Kraków 2007.
- Metody stymulowania rozwoju gospodarki w ujęciu przestrzennym. Red. G. Gołembski. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2002.
- Marketing terytorialny - strategiczne wyzwanie dla miast i regionów. Red. T. Romański. Centrum Badań i Studiów Francuskich, Instytut Studiów Międzynarodowych, Uniwersytet Łódzki, Łódź 1997.
- M. Florek: Możliwości zastosowania narzędzi marketingu w gminie. W: Obszary i możliwości wykorzystania marketingu. Red. H. Szulce. Zeszyty Naukowe nr 34, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2005, s. 164.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171366227