PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 1 (numer specjalny) | 56--65
Tytuł artykułu

Obszary pedagogicznego zaniepokojenia i przyszłość kultury

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Areas of Pedagogical Concern : The Future of Culture, Concern About Lack of Concern
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zagadnienie, które pragnę przedstawić, definiując kluczowy z mojej perspektywy obszar pedagogicznego niepokoju, nie ma charakteru metodycznej refleksji, wyrastającej z logiki prowadzonych badań. Jest ono wynikiem praktyki dydaktycznej, bezpośrednich kontaktów i dyskusji ze studentami. Codziennie odnawiającego się w tych dyskusjach pytania o status tego, co reprezentuję jako nauczyciel akademicki, i co właściwie jest mną, gdyż wręcz niemożliwe wydaje mi się wyobrazić sobie siebie poza nim - dziedzictwem kultury europejskiej i światowej, której medium w praktyce się stałem. (fragment tekstu)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
56--65
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Burgess A., Mechaniczna pomarańcza, tłum R. Stiller, Vis-a-vis/Etiuda, Kraków 2004.
  • Burgess A., Nakręcana pomarańcza, tłum R. Stiller, Vis-a-vis/Etiuda, Kraków 2006.
  • Ferry L., Vincent J.D., Co to jest człowiek? O podstawach filozofii i biologii, tłum. M. Milewska, PWN, Warszawa 2003.
  • Glawogger M., " Śmierć człowieka pracy", Austria 2005, film dok.
  • Golding W., Władca much, tłum. W. Niepokólczycki, Czytelnik, Warszawa 1967.
  • Kędzierski B., Włatcy móch, serial animowany dla dorosłych, Polska, RMG, lata emisji 2006-2011.
  • Kretz-Mirski J., U progu nowej ery. Rzecz o wojnie, kulturze i wychowaniu, Nakładem Księgarni Polskiej B. Połonieckiego, Lwów 1919.
  • Kubrick S., Mechaniczna pomarańcza, Warner Bros, Hawk Film, USA 1971, film fab.
  • Martin H.P., Schumann H., Pułapka globalizacji. Atak na demokrację i dobrobyt, tłum. M. Zybura, Wyd. Dolnośląskie, Wrocław 1999.
  • Mead M., Kultura i tożsamość . Studium dystansu międzypokoleniowego, tłum. J. Hołówka, PWN, Warszawa 1978.
  • Rifkin J., Koniec pracy. Schyłek siły roboczej na świecie i początek ery postrynkowej, tłum. E. Kania, Wyd. Dolnośląskie, Wrocław 2001.
  • Rutkowiak J., "Pulsujące kategorie" jako wyznaczniki mapy odmian myślenia o edukacji, (w:) Odmiany myślenia o edukacji, J. Rutkowiak (red.) Impuls Kraków 1995, s. 13-46.
  • Suchodolski B, Europa niebezpieczeństwa integracji, (w:) Człowiek europejski - korzenie i droga, Zbiór studiów pod red. Ireny Wojnar i Mikołaja Ł. Lipowskiego, PAN Komitet Prognoz "Polska 2000 Plus", Warszawa 2010, s. 234-238.
  • Suchodolski B., O kulturze, "Oświata i Wychowanie" 1929 z. 3, s. 275-304.
  • Suchodolski B., Pedagogika humanizmu tragicznego, (w:) Ten świat - człowiek w tym świecie. Obszary sprzeczności edukacyjnych, zbiór studiów pod red Ireny Wojnar, Komitet Prognoz "Polska 2000 Plus" przy Prezydium PAN, Warszawa 2003, s. 274-282.
  • Suchodolski B., Rozwój kultury a przeszłość i narodowość, "Myśl Narodowa" 1926 nr 2, s. 19.
  • Ten świat - człowiek w tym świecie. Obszary sprzeczności edukacyjnych, zbiór studiów pod red Ireny Wojnar, Komitet Prognoz "Polska 2000 Plus" przy Prezydium PAN, Warszawa 2003.
  • Wojnar I., Pedagogika niepokoju, "Ruch Pedagogiczny" 2012, nr 3, s. I-VII.
  • Wojnar I., Humanistyczna pedagogika - w nieprzyjaznym otoczeniu, (w:) Humanistyczne intencje edukacji, Wyd. Akademickie "Żak", Warszawa 2000, s. 27-41.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171366415

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.