PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 37 Zmiany koncepcji zarządzania, finansów, marketingu w organizacjach w gospodarce opartej na usługach | 133--143
Tytuł artykułu

Konsekwencje kształtowania przekazów reklamowych z wykorzystaniem technik manipulacji

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Consequences of Shaping an Advertising Messages Using Manipulation Techniques
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest prezentacja wybranych technik wywierania wpływu na klienta wykorzystywanych w przekazach reklamowych oraz mechanizmu ich oddziaływania. Zostały również przedstawione możliwe konsekwencje stosowania przez firmy tego rodzaju komunikacji. Przedmiotowe podejście do komunikacji reklamowej i próba manipulowania nabywcą szybko rodzą negatywne emocje i na pewno nie wpływają na chęć utrzymywania z marką dłuższych relacji. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the paper is to present chosen techniques getting to the customers which are used by companies in advertising communication and clarify the mechanism of their impact. In article are also presented the possible consequences of untruthful communication. The author indicate that such an approach to advertising communication which trays to manipulate the buyer, quickly generates negative emotions and certainly does not affect the willingness to maintain a longer relationship with the brand.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Cialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi, GWP, Gdańsk 1996.
  • Doliński D., Psychologiczne mechanizmy reklamy, GWP, Gdańsk 2008.
  • Fournier S., Dobscha S., Mick D.G., Preventing the Premature Death of Relationship Marketing, "Harvard Business Review" 1998, January-February.
  • Grzegorczyk A., Reklama, PWE, Warszawa 2010.
  • Hovland C.I., Weiss W., Influence of Source Credibility on Communication Effectiveness, ,,Public Opinion Quarterly" 1951, Vol. 15, Issue 4.
  • Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, FELBERG SJA, Warszawa 1999.
  • Kozłowska A., Bohater reklamowy, czyli jak budować wiarygodność w reklamie, "Kwartalnik Kolegium Ekonomiczno-Społecznego. Studia i Prace. Szkoła Główna Handlowa" 2013, nr 1.
  • Kozłowska A., Reklama. Techniki perswazyjne, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2011.
  • Maison D., Utajone postawy konsumenckie, GWP, Gdańsk 2004.
  • Pilarczyk B., Reklama jako narzędzie komunikacji masowej, w: Komunikowanie się w marketingu, red. H. Mruk, PWE, Warszawa 2004.
  • Pogorzelski J., Mity marketingowe, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2013.
  • Psychologia ekonomiczna, red. T. Tyszka, GWP, Gdańsk 2004.
  • Rosa G., Marketing jako sposób wzmacniania pozycji konkurencyjnej na rynku usług transportowych, "Rozprawy i Studia Uniwersytetu Szczecińskiego" 2002, t. 421.
  • Sutherland M., Sylvester A.K., Reklama a umysł konsumenta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
  • Woźniak J., Neuromarketing 2.0. Wygraj walkę o umysł klienta, Helion, Gliwice 2012.
  • Zimbardo Ph.G., Leippe M.R., Psychologia zmiany postaw i wpływu społecznego, Zysk i S-ka, Poznań 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171366449

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.