Czasopismo
2009
|
nr 42 Marketing przyszłości: Trendy. Strategie. Instrumenty. Współczesne wyzwania komunikacji marketingowej
|
78--88
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Practical Examples of the Influence of Cultural Differences on the Marketing
Języki publikacji
Abstrakty
Przed rozpoczęciem negocjacji biznesowych bardzo ważne jest poznanie kultury potencjalnych partnerów. Pomaga w tym dokonanie klasyfikacji kultur. Istotne jest, aby poznać, jaką dana kultura przywiązuje wagę do czasu; jak ważny jest status społeczny (kultury ceremonialne), czy ważniejsze jest wykonanie zadania czy też kontakt z ludźmi oraz czy kultury odznaczają się większą lub mniejszą ekspresyjnością. Takie ogólne dane nie dają kompletnych informacji potrzebnych do prowadzenia prawidłowych kontaktów z partnerami z obcych kultur, jednak w pewnym stopniu są pomocne w podejmowaniu decyzji. (abstrakt oryginalny)
It is very important to recognize the culture of potential partners before beginning of business negotiations. The classifications of cultures can help in such preparation. The important issues are: recognizing the culture attitude towards time; what the importance of social status is (ceremonial cultures); whether it is more important to accomplish results or interacting with people; whether the cultures have bigger or smaller expressiveness. Such general data do not give the complete necessary information for proper negotiations with partners from foreign cultures; they are, however, to a certain extend helpful in making decisions. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
78--88
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Politechnika Koszalińska
Bibliografia
- K. Kashami: Beware the pitfalls of global marketing. "Harward Business Review" 1989, nr 9-10, s. 93-94.
- S. Dibb, L. Simkin, W.M. Pride, O.C. Ferrell: Marketing: concept and strategies. Houghton Mifflin Company, Boston 1994, s. 713.
- A. Gwiazda: Wielonarodowe strategie marketingowe. "Marketing w Praktyce" 1997, nr 4, s. 22.
- R. Gesteland: Różnice kulturowe a zachowania w biznesie. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2000, s. 118-120.
- M. Łuszczak: Globalny kowboj z krainy Marlboro. "Marketing w Praktyce" 2003, nr 10, s. 9-11.
- M. Bartosik: Opakowanie na eksport. "Marketing w Praktyce" 2000, nr 3, s. 30.
- G. Miętek: Działać globalnie, myśleć lokalnie. "Marketing w Praktyce" 1996, nr 2, s. 54.
- J. Altkorn: Strategia marki. PWE, Warszawa 1999, s. 65.
- J. Mazur, A. Sznajder: Marketingowa orientacja przedsiębiorstw. Wyższa Szkoła Handlu i Prawa, Warszawa 1995.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171366541