PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 7 (2) | 171--182
Tytuł artykułu

Perception of CSR as an Enterprise Business Offer

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Percepcja CSR jako oferty biznesowej przedsiębiorstwa
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
This paper analyses CSR implementation - (Corporate Social Responsibility) in an enterprise as a strategy. In spite of the theoretical and practical applications, there are still methodological concerns regarding its use, particularly as a tool and business model. This paper identifies some important software projects for the promotion of CSR. The conditions were assessed in connection with strategy formulation and objective acceptance in terms of CSR. The results of own research regarding the perception of CSR are also presented and are beneficial for CSR adoption in practice. The search for an effective CSR consensus should be possible and plausible, especially as it relates to P. Drucker's view that "...public interest should be an enterprise's interest". (original abstract)
Praca dotyczy problemu oceny znaczenia wdrażania zasad CSR (Corporate Social Responsibility) w przedsiębiorstwie jako motywu strategicznego. Mimo dokonań teoretycznych i praktycznych, nadal pozostają wątpliwości metodyczne co do jego zastosowania, szczególnie jako narzędzia i modelu biznesowego. W pracy wskazano niektóre ważne programowo przedsięwzięcia na rzecz propagowania idei CSR. Oceniono przesłanki związane z formułowaniem strategii oraz przyjmowaniem celów dla przedsiębiorstwa w kontekście CSR. Zaprezentowano wyniki badań własnych dotyczących percepcji podejścia do CSR. Są korzystne, aby je wdrażać w praktyce. Poszukiwanie skutecznego dla CSR konsensusu wśród interesariuszy należy uznać za możliwe i przekonujące, tym bardziej że wyraża ono realizację postulatu P. Druckera ,...aby wszystko, co rzeczywiście leży w interesie publicznym, stało się interesem własnym przedsiębiorstwa". (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
171--182
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Wrocław University of Technology
autor
  • Wrocław University of Technology
Bibliografia
  • Adamkiewicz-Drwiłło H.G. 2010. Konkurencyjność przedsiębiorstw w świetle uwarunkowań współczesnej gospodarki. Wydawnictwo TNOiK "DOM ORGANIZATORA" Toruń.
  • Bachorski-Rudnicki M. 2010. Realizacja koncepcji odpowiedzialności biznesu w wybranym przedsiębiorstwie. Wydział Informatyki i Zarządzania Politechnika Wrocławska (praca magisterska).
  • Budnich V., Serneels S. 2012. Hybrydowe łańcuchy wartości, pomost między biznesem i społeczeństwem. In: Odpowiedzialny biznes 2012, Sojusz na rzecz potrzebnych zmian. Harvard Business Review Polska, s. 8.
  • Grant R.M. 2011. Współczesna analiza strategii. Oficyna Walters Kluwer Business, Warszawa.
  • Gustafson J. 2007. Czym jest społeczna odpowiedzialność biznesu. In: Biznes. T. 1. Zarządzanie Firmą, Wydawnictwo PWN, Warszawa.
  • Jonker J., Rudnicka A., Reichel J. 2011. Nowe horyzonty. Przewodnik po społecznej odpowiedzialności i rozwoju zrównoważonym, Centrum Strategii i Rozwoju Impact, Łódź.
  • Kanter R.M. 2012. Myślenie, które wyróżnia dobre firmy. Harvard Business Review Polska, maj 2012 r.
  • Mazur-Wierzbicka E. 2008. Polskie realia stosowania zasad CSR - przeszkody i korzyści. Katedra Mikroekonomii, Uniwersytet Szczeciński.
  • Newell S. 2007. Etyka biznesu. In: Biznes. T. 1. Zarządzanie firmą. Wydawnictwo PWN, Warszawa.
  • Noga A. 2009. Teorie przedsiębiorstw. Wydawnictwo PWE, Warszawa.
  • Obłój K. 2010. Pasja i dyscyplina strategii. Jak z marzeń i decyzji zbudować sukces firmy. Wydawnictwo Poltext, Warszawa.
  • Porter M.E., Kramer M.R. 2012. Tworzenie wartości dla biznesu i społeczeństwa. Harvard Business Review Polska.
  • Raszkowska G. 2011. Pracodawcy przyjmują kodeks. Kariera i biznes. Rzeczpospolita, 9.03.2011 r.
  • Rybak M. 2004. Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Surdyk J. 2007. CSR; więcej niż PR - dążenie do osiągnięcia długofalowej przewagi konkurencyjnej. In: Biznes. T. 1. Zarządzanie firmą. Wydawnictwo PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171366597

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.