PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 42 Marketing przyszłości: Trendy. Strategie. Instrumenty. Współczesne wyzwania komunikacji marketingowej | 339--348
Tytuł artykułu

Reklama - wiarygodne źródło informacji czy narzędzie manipulacji?

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Advertising - A Reliable Source of Information or A Manipulation Tool?
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wykorzystanie reklamy jako narzędzia komunikacji marketingowej wywołuje wiele kontrowersji. Kilkanaście lat temu postrzegana była jako forpoczta nowego ładu rynkowego, źródło wiedzy nie tylko o nowych produktach, ale i nowym stylu życiu. Obecnie, po kilkunastu latach atakowania przekazami we wszystkich środkach masowego przekazu, zauważa się kryzys zaufania do niej. Zarzuca się jej nachalność, agresywność, sprzedawanie złudzeń. Coraz częściej w świadomości odbiorców pojawia się dylemat, czy reklama rzeczywiście jest wiarygodnym źródłem informacji, czy też tylko bezwzględnym narzędziem manipulacji skłaniającym do niepotrzebnego odchudzania portfeli. Artykuł jest próbą odpowiedzi na to pytanie, opartą na wynikach badań prowadzonych wśród odbiorców reklamy. (abstrakt oryginalny)
EN
The usage of advertising as a marketing communication tool arouses many controversies. Several years ago, it was perceived as an outpost of a new market deal, a source of knowledge not only on new products but also on a new lifestyle. Today, after a dozen or so years of bombing with messages in all mass media, there can be observed a crisis of confidence in advertising. It is reproached with impudence, aggressiveness, selling illusions. More and more often, there appears in the customers' consciousness a dilemma: is advertising really a reliable source of information or merely a ruthless tool for manipulation inducing to an unnecessary slimming of wallets. The paper is an attempt to answer the question, based on results of surveys being conducted among advertisement recipients. (original abstract)
Słowa kluczowe
PL
EN
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Warszawie
Bibliografia
  • Ch. Fill: Marketing Communications. Prentice Hall, London 1999, s. 13. G. E. Belch, M. A. Belch: Introduction to Advertising and Promotion. Irwin, Chicago 1995, s. 8.
  • Ph. Kotler: Marketing. Analiza, planowanie, wdraŜanie i kontrola. Gebethner&Ska, Warszawa 1994, s. 546.
  • R. Nowacki, M. Strużycki: Reklama w przedsiębiorstwie. Difin, Warszawa 2002, s. 41-46.
  • H. Meffert: Marketing. Grundlagen der Absatzpolitik. Gabler, Wiesbaden 1989, s. 455.
  • W. Budzyński: Wizerunek firmy - kreowanie, zarządzanie, efekty. Poltext, Warszawa 2002, s. 122-123.
  • A. Falkowski, T. Tyszka: Psychologia zachowań konsumenckich. GWP, Gdańsk 2001, s. 116.
  • A. Jachnis, J.F. Terelak: Psychologia konsumenta i reklamy. Branta, Bydgoszcz 1998. B. Mullen, C. Johnson: The psychology of consumer behavior. Lawrence Erblaum Associates, Publishers, Hillsdale, New Jersey 1990.
  • P.G. Zimbardo, F.L. Ruch: Psychologia i Życie. PWN, Warszawa 1997, s. 675.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171366807

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.