PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 42 Marketing przyszłości: Trendy. Strategie. Instrumenty. Współczesne wyzwania komunikacji marketingowej | 482--489
Tytuł artykułu

Wykorzystanie ambush marketingu w promocji przedsiębiorstwa

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Use of Ambush Marketing in Enterprise Promotion
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł prezentuje alternatywną wobec sponsoringu formę komunikacji marketingowej jaką jest ambush marketing. Wykorzystanie atrybutów oraz skojarzeń, jakie wywołuje wydarzenie sportowe w komunikatach promocyjnych, bez konieczności nabywania praw sponsorskich jest stosowane zarówno przez globalne koncerny jak i małe przedsiębiorstwa. Możliwości, jakie wiążą się z ambush marketingiem postrzegane są w kategoriach pozytywnych przez podmioty go stosujące, natomiast stają się realnym zagrożeniem dla sponsorów oraz organizatorów imprez sportowych. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents an alternative form of marketing communication towards sponsoring, which is ambush marketing. The use of attributes and associations of a sport event in promotional messages without the necessity of buying sponsor privileges is implemented by both global concerns and small enterprises. The possibilities of ambush marketing are positively perceived by entities using it, however they become a real thread for sponsors and organizers of sport events. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • R.L. Irwin, W.A. Sutton, L.M. McCarthy: Sport promotion and sales management. Human Konetics, Champaign, 2002, s. 211.
  • T. Sporek: Sponsoring sportu w warunkach globalizacji. Wyd. Difin, Warszawa 2007, s. 176-182.
  • M. Datko: Sponsoring. Wyd. Wyższej Szkoły Komunikacji i Zarządzania w Poznaniu, Poznań 2003, s. 178-180.
  • A. Sznajder: Marketing sportu. PWE, Warszawa 2008, s. 220-227.
  • W. Lagae: Sports Sponsorship and marketing communications. Pearson Education, 2003, s. 215-217.
  • Z. Waśkowski: Poparcie osobiste jako forma komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem. "Marketing i Rynek" 2004, nr 8.
  • H. Schlossberg: Sports marketing. Blackwell Publisher Ltd., Malden 1997, s. 29-33.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171366859

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.